اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تاکید بر تقویت روابط انگلیس و آمریکا در تماس تلفنی بایدن و جانسون

نخست‌وزیر انگلیس در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور جدید آمریکا، بر تقویت همکاری دو طرف در حوزه‌های امنیتی و نظامی و همچنین تعمیق روابط دوجانبه تاکید کرد.

تاکید بر تقویت روابط انگلیس و آمریکا در تماس تلفنی بایدن و جانسون

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور جدید آمریکا بامداد یکشنبه (به وقت تهران) با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، تلفنی گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک سخنگوی جانسون گفت: «نخست‌وزیر [در این تماس] به گرمی از تصمیم رئیس‌جمهور [بایدن] برای بازگشت به توافق اقلیمی پاریس استقبال کرد».

وی همچنین افزود: «دو طرف بر لزوم تقویت همکاری‌های طولانی‌مدت انگلیس و آمریکا در حوزه امنیتی و نظامی، تعهد به اتحاد ناتو و ارزش‌های مشترک در ارتقای دموکراسی و حقوق بشر، تاکید کردند».

جانسون نیز در صفحه توئیتر خود با اعلام خبر تماس تلفنی با بایدن، نوشت: «مشتاقانه به دنبال تعمیق اتحاد طولانی‌مدت بین کشورهایمان و همچنین بهبودی پایدار از کووید۱۹ هستم».

بایدن پیش از این نیز در تماس‌های تلفنی جداگانه با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا و «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس‌جمهور مکزیک از برنامه‌هایش برای بهبود روابط دوجانبه و خنثی کردن اقدامات مخرب «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته بود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول