اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

توقیف بیش از ۱۵ هزار لیتر داروی گیاهی بدون مجوز

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملارد از شناسایی یک کارگاه غیرمجاز خبر داد و گفت: از این کارگاه ۵ هزار داروی غیربهداشتی و ۱۵ هزارلیتر داروی گیاهی فاقد مجوز توقیف شد.

توقیف بیش از ۱۵ هزار لیتر داروی گیاهی بدون مجوز

به گزارش خبرگزاری فارس از ملارد، فردین حسن‌خانی رئیس اداره صنعت‌، معدن و تجارت شهرستان ملارد روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک واحد کارگاهی که اقدام به تولید انواع فرآورده‌‌های گیاهی دارویی در یکی از باغات متروکه شهرستان ملارد کرده بود، توسط مأموران اداره صمت و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد شناسایی و تعطیل شد.

وی گفت: این کارگاه غیرمجاز دارو‌های گیاهی تقویتی برای درمان کرونا در شرایط غیر بهداشتی به‌صورت انبوه تولید می‌کرد که فاقد مجوز قانونی بودند و از مواد اولیه غیرمجاز استفاده می‌شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملارد با اشاره به اینکه به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی هیچ‌کدام از این دارو‌ها قابلیت مصرف ندارد، افرود: این واحد هیچ مجوز بسته‌بندی، تولید و عرضه نداشته و در بازرسی اولیه بیش از ۵ هزار داروی گیاهی آماده عرضه به بازار شناسایی شد.

حسن‌خانی با بیان‌ اینکه مقدار بیش از ۱۵ هزار لیتر داروی گیاهی که در حال تهیه بود و قرار بود بسته‌بندی شود، توقیف شد، در ادامه تصریح کرد: چاپخانه‌داران پیش از اقدام به چاپ برچسب‌های فرآورده‌های غذایی‌ و بهداشتی مجوزهای تولید و بهره‌برداری را حتماً از تولید کننده دریافت کنند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول