اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اوقاف زنجان 215 واحد مسکونی برای نیازمندان می‌سازد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: قرار است در قیدار 215 واحد مسکونی و 70 یا 80 مغازه تجاری ساخته ‌شود که کارهای مطالعاتی و کارشناسی آن انجام شده است.

اوقاف زنجان 215 واحد مسکونی برای نیازمندان می‌سازد

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای بهره‌گیری بیشتر از عواید موقوفات پروژه‌های متعددی را در بخش‌های مختلف اجرایی می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی سازمان اوقاف در بخش اقتصادی ارتقای بهره‌وری موقوفات و رقبات و افزایش عواید به منظور اجرای بهینه نیات واقفان خیراندیش است، تصریح کرد: هدایت، نظارت، راهبری و حل مسائل و مشکلات اوقاف از جمله اولویت‌هایی است که در استان دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موقوفات فرصتی برای هدایت درآمد سرمایه‌گذاران به سمت جاودانگی است، گفت: از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم، بیایند در این کار خیر شریک شوند.

کرمی افزود: سازمان اوقاف از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های ماندگار استقبال می‌کند، نوع مشارکت بخش خصوصی براساس قوانین و مقررات جاری کشور خواهد بود که البته به نسبت میزان مشارکت و سرمایه به صورت توافقی از حضور بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها استقبال می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در بخش بهره‌وری موقوفات یکی از برنامه‌های اوقاف ایجاد درآمد برای درصد بالایی از رقبات و موقوفات بوده است، تصریح کرد: احیا و فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه رقبات و موقوفات متصرفی با توجه به طرح جامع راهبردی و شناسایی مزیت‌های نسبی و اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان از دیگر اقداماتی است که در این بخش انجام شده است.

وی از راه‌اندازی معاونت اقتصادی و بهره‌وری در اوقاف خبر داد و گفت: این معاونت طی چند سال گذشته آغاز به فعالیت کرده، ولی کارهای بزرگی برای اجرا دارد.

کرمی با اشاره به اینکه در گذشته به بحث سرمایه‌گذاری از محل موقوفات توجه چندانی نشده است، گفت: در واقع سرمایه‌گذاری در این بخش بسیار محدود بوده و شامل تالار احسان قیدار، موقوفه هوشمند و چند سرمایه‌گذاری جزئی در ابهر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بیان کرد: از جمله پروژه‌های سرمایه‌گذاری اوقاف که اخیرا انجام شده پروژه پیامبر اعظم (ص) 2، پروژه پیامبر اعظم (ص) یک با احداث 10 باب مغازه است.

وی تصریح کرد: در قیدار 215 واحد مسکونی و 70 یا 80 مغازه تجاری ساخته می‌شود که کارهای مطالعاتی و کارشناسی آن انجام شده است و محل استقرار این واحد در بافت فرسوده شهر بوده تا مشکل اقشار آسیب‌پذیر برطرف شود.

کرمی گفت: یک طرح سرمایه‌گذاری دیگر بحث کاشت زیتون در طارم است که شامل 280 هکتار است که از سال قبل کلید خورده و بزودی آغاز خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: 6 کیلومتر لوله‌گذاری، حفر پنج حلقه چاه و جانمایی استخر و ... از جمله اقداماتی است که اوقاف در حوزه سرمایه‌گذاری انجام داده است، موضوعی که باعث اشتغالزایی 100 نفر خواهد شد.

وی تصریح کرد: مسؤولان دنبال سرمایه‌گذاری برای ارائه خدمات شهری از قبیل ساخت درمانگاه، ترمینال و یا مجموعه ورزشی هستند.

انتهای پیام/73005/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول