اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

شهرداری سقز از سرمایه‌گذار طرح جمع‌آوری و بازیافت زباله حمایت می‌کند

شهردار سقز گفت: در راستای مدیریت پسماند، شهرداری از سرمایه‌گذار طرح جمع‌آوری و بازیافت حمایت می‌شود.

شهرداری سقز از سرمایه‌گذار طرح جمع‌آوری و بازیافت زباله حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، رشید میرحسامی ظهر امروز در جلسه کارگروه پسماند شهر سقز، اظهار کرد: باید همه در راستای خدمت بی‌منت به مردم تلاش کنیم و از شهروندان هم درخواست دارم ما را در این مسیر یاری نمایند.

وی با بیان اینکه، حرکت موجب تغییر و پویایی می‌شود، از همه مسئولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی خواست تا در راستای خدمت به مردم با شهرداری به عنوان نهادی عمومی، مردمی و خدمات رسانه، تعامل و هماهنگی داشته باشند.

میرحسامی، با اشاره به اینکه، زباله به عنوان طلای کثیف از آن یاد می‌شود، اظهار داشت: در راستای مدیریت پسماند، شهرداری از سرمایه‌گذار طرح جمع‌آوری و بازیافت حمایت خواهد شد.

شهردار سقز ادامه داد: هدف خدمت به مردم و پاکیزه نگهداشتن شهر است تحقق این مهم نیازمند تعامل و همکاری هرچه بیشتر مجموعه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سقز هم اظهار داشت: مدیریت پسماند یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار محسوب می‌شود که نقش مهمی در حفظ محیط زیست دارد.

علی محمدیان افزود: سرمایه‌گذار، اقدام‌های خوبی در راستای جمع‌آوری زباله، تفکیک زباله از مبدا و حرکت به سمت تولید کمپوست انجام داده است.

وی تصریح کرد: اجرای روش درست پسماند در حفاظت از منابع آبی و اکوسیستم بسیار حائز اهمیت است.

محمدیان همچنین با اشاره به اهمیت ساماندهی مبادی و رودی و خروجی شهر از دید منظر و معماری شهری، عنوان کرد: قبل از اجرای هرگونه طرح به ویژه در حوزه صنوف آلاینده، مشاور شهرداری بر اساس طرح تفصیلی شهر باید نظر دهد.

وی یادآور شد: ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری باید بر اساس آیین‌نامه مربوطه و با رعایت الزامات ادارات مرتبط باشد.

وی در مورد سرمایه‌گذر طرح تفکیک از مبدا زباله در سقز هم بیان کرد: تاکنون 15 میلیارد تومان برای راه‌اندازی طرح تفکیک از مبدا، کارخانه بازیافت، سرمایه‌گذاری شده است که 7 میلیارد تومان دیگر نیز راه‌اندازی تولید کود کمپوست سرمایه‌گذاری خواهد شد.

حسن پوریان، از مردم خواست در تفکیک زباله خشک از تر از مبداء، اکیپ‌های جمع‌آوری زباله در سطح شهر را همکاری کنند تا در این راستا موفقیت‌هایی که در خور مردم سقز است حاصل شود.

گفتنی است؛ روزانه در شهر سقز از سوی شهروندان نزدیک به 200 تن زباله تولید می شود.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول