اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فلسفه نام‌گذاری طرح «شهید سلیمانی»/ از ویزیت‌های رایگان تا نتایج چشمگیر اجرای طرح

طرح «شهید سلیمانی» در حالی این روزها با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور در حال اجراست که نتایج بسیار خوبی را در مهار کرونا داشته است و می‌رود تا گامی اساسی در راستای قطع زنجیره کرونا در کشور بردارد.

فلسفه نام‌گذاری طرح «شهید سلیمانی»/ از ویزیت‌های رایگان  تا نتایج چشمگیر اجرای طرح

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها| طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی»، با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور در حال اجراست. این روزها روحیه جهادی سردار شهید به الگویی برای مقابله با کووید 19 در استان‌های مختلف کشور تبدیل شده و برای دفاع از حریم سلامت از گروه‌های خودجوش مردمی گرفته تا سازمان ها و نهادهای مختلف در کنار دست‌اندرکاران بهداشت و درمان قرار گرفته‌اند، به نحوی که عزم همگانی برای مقابله جدی‌تر با این ویروس منحوس، در جای‌جای کشور دیده می‌شود.

خوشبختانه مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با همکاری و همدلی خود گام های مؤثری در به ثمر رسیدن این طرح داشته اند. در ذیل نمونه‌هایی از طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط بسیج  برای مبارزه با ویروس کرونا پوشش توسط که خبرنگاران خبرگزاری فارس پوشش داده‌اند را ببینید.

توزیع 1500 بسته معیشتی در طرح شهید سلیمانی شهرستان نور

سیدنعمت اسدی طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی برای قطع زنجیره انتقال کرونا به مدت یک ماه در شهرستان نور در حال اجرا است، گفت: چهار تیم مراقبتی، حمایتی، نظارتی و  آموزشی تشکیل شد تا بتوان جلوی افزایش بیماری کرونا را گرفت.

فرمانده بسیج شهرستان نور با بیان اینکه پایگاه‌های بسیج به پایگاه‌های سلامت تبدیل شدند،گفت: از رصد و غربالگری تا اهدای بسته‌های معیشتی به بیماران کرونایی نیازمند، همه در طرح شهید سلیمانی تعریف شده است.

اسدی در ادامه خاطرنشان کرد: آن دسته از خانواده‌هایی که بیماران قرنطینه‌ای دارند هم توسط تیم حمایتی بسیج مبنی بر تهیه احتیاجات روزانه  حتی به صورت جزئی اجرا می‌شود.

فرمانده بسیج شهرستان نور به عملکرد تیم‌های نظارتی هم اشاره و یادآور شد: بازدید‌های سرزده را هم با مسؤولان شهرستان از اصناف داشتیم تا بتوانیم در این زمینه علاوه بر حل مشکل اصناف بر تسریع کاهش بیماری موثر باشیم.

اسدی در ادامه با بیان اینکه مازندران در پیک سوم کرونا قرار دارد، ابراز امیدواری کرد که مردم بار دیگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجدی گرفتن این بیماری برای قطع  زنجیره انتقال کرونا کمک کار ما باشند.
 

فرمانده بسیج شهرستان نور در بخش دیگری از سخنان خود به اهدای بسته‌های معیشتی در قالب طرح شهید سلیمانی هم اشاره و اعلام کرد: در مرحله هشتم کمک‌های مومنانه هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

به گفته اسدی  بیش از ۴۰۰ هزار ماسک در ماه‌های اخیر توسط بسیجیان تولید  و بین مردم توزیع شده است.

ویزیت رایگان بیماران/2هزار ماسک بهداشتی در سیستان و بلوچستان توزیع شد

نادر میری در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: پس از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ورود همه  افراد ‏برحسب توان در صحنه مبارزه با ویروس منحوس کرونا، گروه جهادی ولایت، یاوران سلامت امنیت و آرامش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در راستای تحقق این فرمان و به عنوان مدافعان سلامت با بهره گیری از تمامی ‏فعالان حوزه درمانی و پزشکی در این راستا ورود پیدا کرده و طی روزهای اخیر نیز در 42نقطه از سیستان و ‏بلوچستان به ارائه خدمات رایگان ویزیت و خدمات پزشکی و درمانی پرداخته است.‏

وی با اشاره به اینکه پزشکان و فعالان عرصه خدمات پزشکی استقبال بسیار خوبی از اقدامات جهادی و ‏خدمت به مردم سیستان و بلوچستان دارند، خاطر نشان کرد:از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون پزشکان ‏جهادگر و بسیجی مرکز استان اقدام به ارائه آموزش های لازم در زمینه کرونا، تست فشار خون،‎ ‎تست کرونا‎ ‎و ‏prc، غربالگری و شناسایی بیماران کردند که این اقدامات با اجرای طرح شهید سلیمانی افزایش پیدا کرده و ‏عاملی بر کاهش آمار مبتلایان شده است.‏

توزیع دو هزار ماسک بهداشتی در بین مردم

فرمانده پایگاه بسیج دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم و ‏حمایت از گروه های جهادی تولید کننده ماسک و لوازم بهداشتی، دو هزار ماسک بهداشتی به همراه مقدار ‏معینی مواد ضد عفونی کننده با هماهنگی با گروه های جهادی تهیه و در طی روزهای اخیر در بین مردم ‏توزیع شده است.‏

ضرورت همراهی بیشتر مردم با طرح شهید سلیمانی

سیامک محبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم بیان کرد: یک هزار و 5 مورد نمونه گیری کرونا در هفته اخیر انجام شده که از این تعداد، 843 مورد در مراکز سرپایی استان بوده است.

محبی افزود: خوشبختانه از این تعداد نمونه گیری، تنها 55 مورد مثبت بوده و می توان گفت میزان مثبت بودن کل آزمایش ها به 6 درصد رسیده است.

وی درباره فعالیت تیم های رهگیری و مراقبتی طرح شهید سلیمانی گفت: از 55 نمونه مثبت کرونا ثبت شده در استان در هفته قبل، 45 مورد نیازمند پیگیری بوده است که بر این اساس، تیم های رهگیری طرح شهید سلیمانی به درب منازل آن ها مراجعه کرده اند.

محبی همچنین به فعالیت 41 تیم رهگیری در طرح شهید سلیمانی اشاره و بیان کرد: تاکنون در رهگیری های انجام گرفته، بیش از یک هزار و 132 تست رپید و 2 هزار و 25 ارجاع به مراکز منتخب بهداشتی صورت گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت قم درباره فعالیت تیم های مراقبتی طرح شهید سلیمانی نیز اذعان کرد: 24 تیم مراقبتی در این طرح فعال هستند و تاکنون 168 مورد مراقبت را به انجام رسانده اند که از این تعداد، 34 مورد ارجاع به بیمارستان هم اتفاق افتاده است.

  قطع ۶۴.۲ درصدی انتقال زنجیره کرونا در نهاوند/ تحقق هدفگذاری طرح شهید سلیمانی

 علی مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از ابتدای آذرماه با مشارکت نیروهای بهداشت و درمان و بسیجیان پایگاه‌های مقاومت و گروه‌های جهادی در شهرستان نهاوند آغاز شد.

وی با بیان اینکه برای شروع کار کل شهرستان به ۲۰ منطقه بر اساس طرح جامع سلامت تقسیم شد گفت: به منظور شروع طرح با مشارکت شبکه بهداشت سه تیم مراقبتی تشکیل و از همان روزهای آغازین کار با جدیت دنبال شد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: طی یک ماه 5 هزار و ۱۴۴ مورد بازرسی و نظارت در مناطق مختلف شهری و روستایی انجام شد که ۳ هزار و ۴۳۳ مورد آن توسط بخش سلامت و یک‌هزار و ۷۱۱ مورد نیز توسط تیم‌های مشارکتی بسیج انجام شده است.
 

 در یک ماه اجرای طرح شهید سلیمانی خوشبختانه نتایج چشمگیری به دست آمد به طوری که مرگ و میر به میزان قابل توجهی با کاهش روبرو بوده است

وی افزود: در یک ماه اجرای طرح شهید سلیمانی خوشبختانه نتایج چشمگیری به دست آمد به طوری که مرگ و میر به میزان ۷۷.۱ درصد، قطع انتقال زنجیره بیماری به میزان ۶۴.۲ درصد و بستری در مراکز درمانی به میزان ۵۶.۴ درصد با کاهش روبرو بوده است.

مختاری با دعوت مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: خوشبختانه با همکاری خوب مردم، نیروهای بهداشتی و گروه‌های جهادی و بسیج، طرح شهید سلیمانی به خوبی اجرا و نتایج مثبتی از آن  به دست آمد که باید این وضعیت حفظ شود بنابراین لازم است مردم همانگونه که تاکنون پروتکل‌ها را رعایت کرده‌اند از این به بعد نیز نکات مربوط به سلامتی را رعایت کنند تا در آینده‌ای نزدیک شاهد ریشه‌کنی کامل بیماری باشیم.

انجام 120 تست به ازای هر هزار نفر در زنجان

 بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 6 هزار و 733 نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 5 هزار 565 نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید 19 از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی 36 هزار و 973 مورد بوده است که 50 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 43  هزار و 706 نفر رسیده است.

در حال حاضر 141 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که چهار مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 18 هزار و 905 نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و 122 نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از این آمار جزو گزارش‌های روزانه بوده است.

ظرفیت استودیو سلامت از سوی شهرستان‌ها مغفول مانده است

فتح‌الله حقیقی با بیان اینکه نزدیک به ۱۳۰ هزار تست در استان انجام شده که بالاترین میزان تست در کشور نسبت به جمعیت است، اظهار کرد: به ازای هر هزار نفر، از ۱۲۰ نفر تست گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم طی دو ماه آینده این میزان تست را به ازای هر هزار نفر جمعیت به ۳۰۰ نفر برسانیم که خوشبختانه زمینه آن نیز فراهم شده است، تصریح کرد: اگر ذره‌ای در مبارزه با کرونا غفلت کنیم، قطعاً افراد درگیر این بیماری خواهند شد.

حقیقی با اشاره به اینکه در راستای کنترل بیماری، تعداد مراکز ۱۶ ساعته از ۱۱ مرکز به ۲۲ مرکز افزایش یافته است، گفت: یک هزار و ۳۰۰ تخت نقاهت‌گاهی نیز برای بیماران کرونایی آماده شده و اکثر این تخت‌ها یا در هتل و یا در مهمان‌سرا مستقر است.

استاندار زنجان از همراهی ۷هزار و ۷۳۸ همیار سلامت در راستای مبارزه با کرونا در استان خبر داد و افزود: این همیاران سلامت از روستاها گرفته تا کارخانجات و دستگاه‌های اجرایی، کمک‌حال ستاد مبارزه با کرونا هستند.
 

فلسفه نام‌گذاری این طرح، این است که ما با تأسی از نام، مرام و سیره این شهید والامقام با بزرگ‌ترین مشکل دنیا مبارزه کنیم

حقیقی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان، تصریح کرد: فلسفه نام‌گذاری این طرح، این است که ما با تأسی از نام، مرام و سیره این شهید والامقام با بزرگ‌ترین مشکل دنیا مبارزه کنیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه طی آذرماه امسال ۲۲ هزار و ۷۵ مورد تست در استان انجام شده است، عنوان کرد: متوسط نسبت کرونا در استان ۱۱ درصد کاهش یافته است که در حال نزدیکی به هدف، یعنی زیر ۱۰ درصد هستیم.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با پرداختن به این موضوع که آنچه در اجرای طرح شهید سلیمانی مهم به نظر می‌رسد، استمرار اجرای این طرح و خروجی حاصل از آن است، تصریح کرد: اجرای این طرح در استان آثار خوبی داشته و تقریباً به اهداف تعیین شده رسیده‌ایم.

حقیقی با تاکید بر اینکه استان زنجان در پیک سوم کرونا موفق بوده و بیماری روند نزولی را طی کرده است، گفت: زمانی که روند بیماری کاهش می‌یابد، آن زمان بهترین فرصت برای انجام اقدامات محدودکننده است تا بتوانیم بیماری را به‌طور کامل ریشه‌کن کنیم.

وی با بیان این مطلب که هدف اصلی طرح شهید سلیمانی، قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است، اضافه کرد: وقتی زنجیره انتقال فراگیر می‌شود، قطع کردن آن هم مشکل خواهد بود، به همین خاطر موضوع بیماریابی در این طرح مورد توجه جدی است.
انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول