اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خروج شهرستان‌های از وضعیت قرمز کرونایی/شهر باران پس از مدت‌ها زرد شد

به گفته مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان هیچ شهرستانی در این استان در وضعیت قرمز نبوده و ۱۴ شهرستان گیلان زرد و دو شهرستان در حالت نارنجی و یک‌ شهر در وضعیت آبی کرونایی هستند.

خروج شهرستان‌های از وضعیت قرمز کرونایی/شهر باران پس از مدت‌ها زرد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هم‌زمان با شیوع موج سوم کرونا در کشور ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت‌های ترددی و منع و آمدوشد را در سراسر کشور اعمال و هر هفته وضعیت شهرها به لحاظ کرونا توسط وزارت بهداشت اعمال می‌شود‌.

بررسی شرایط کشور در چند روز اخیر گواه بهبود شرایط کشور به لحاظ شیوع کرونا بوده و در دومین هفته از بهمن‌ماه سال ۹۹ هیچ شهری در کشور در وضعیت حاد کرونایی قرار نداشته و اغلب شهرستان‌های کشور در وضعیت نارنجی، زرد و آبی به سر می‌برند.

اعلام این خبر توسط وزارت بهداشت منجر به امیدواری مردم برای بهبود شرایط شده است ولی با توجه به برودت شدید هوا در کشور مسؤولان وزارت بهداشت را در خصوص عادی انگاری در جامعه و آغاز موج چهارم کووید ۱۹ با نگرانی جدید مواجه کرده است.

در کنار تمام این موارد باید به موفقیت‌آمیز بودن تست بالینی واکسن کرونا در کشور هم اشاره کرد که امیدواری در رابطه با شکست کامل کرونا را با افزایش مواجه کرده و به گفته اعضا کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا تست‌های اولیه کرونا بدون هیچ علائم شدیدی بوده و حال عمومی افراد مناسب است.

بر همین اساس و بنا بر گفته مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان هیچ شهرستانی در این استان در وضعیت قرمز نبوده و ۱۴ شهرستان گیلان زرد و دو شهرستان در حالت نارنجی و یک‌ شهر در وضعیت آبی کرونایی هستند.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گیلان شهرستان‌های رشت، آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال، صومعه‌سرا، بندرانزلی، فومن، آستانه‌اشرفیه، املش، لنگرود، سیاهکل و رودبار در وضعیت زرد و دو شهرستان لاهیجان و رودسر در حالت نارنجی و شهرستان شفت هم در وضعیت آبی کرونایی هستند.

به گفته معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان وضعیت این استان همچنان بسیار شکننده بوده و با کوچک‌ترین غفلت و بی‌توجهی توسط مردم دوباره شرایط کرونا در گیلان بحرانی می‌شود.

مسعود نوروزی می‌گوید در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری و ۱۰۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و کل بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان به ۴۴۰ بیمار رسیده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول