اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شهرستان بندرلنگه قحط‌الرجال نیست/ مسؤولان گمرک در چارچوب اختیارات قانونی تسهیل‌گر امور تجار بندرلنگه باشند

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: متاسفانه حدود 75درصد مدیران شهرستان بندرلنگه غیربومی هستند آیا با وجود پیشینه درخشان شهرستان در امور، وجود تحصیلکردگان مختلف سطوح عالی، انسان‌های باتجربه، جوانان مومن و با انگیزه زیاد باید 75 درصد مدیران شهرستان غیر بومی باشد؟

شهرستان بندرلنگه قحط‌الرجال نیست/ مسؤولان گمرک در چارچوب اختیارات قانونی تسهیل‌گر امور تجار بندرلنگه باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار کرد: از کلیه بانیان، هیات امناهای مساجد و حسینیه‌ها، روحانیت معزز و مداحان عزیز برای بزرگداشت ایام فاطمیه تقدیرو تشکر می‌کنم، لازم است جامعه ما هم سنخ با فاطمه زهرا(س) شود تا به سعادت برسد.

وی افزود: ششم بهمن روز جهانی گمرک را به کارکنان زحمتکش گمرک و همه فعالان در عرصه تجارت، صادرات و واردات تبریک عرض می‌کنم قانون‌گذاران محترم کشور لازم است در وضعیت خاص تحریمی و سختی‌هایی که برای فعالان عرصه تجارت به وجود آمده است قوانینی مناسب با این دوران را به تصویب برسانند تا این عزیزان بتوانند راحت‌تر امورات خود را بگذرانند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: مسؤولان گمرک را به تسهیل امور تجار محترم و مراعات حداکثری حال آنها در چارچوب اختیارات قانونی سفارش می‌کنم و از همه فعالان در عرصه صادرات و واردات نیز می‌خواهم که قوانین را فصل‌الخطاب قرار داده و برای استقلال هر چه بیشتر کشور یاری‌گر اقتصاد ملی باشند.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا گفت: واقعیت این است در وضعیت کنونی نبض شهرستان بندرلنگه اداره کل گمرک و بنادر است و وظیفه همه مسؤولان است که به رونق و توسعه آن همت بگمارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه یادآور شد: با توجه به وقوع اتفاق ناگوار غرق شدن سه جوان صیاد از شهرستان در روزهای گذشته ضمن تسلیت به خانواده  محترمشان و صیادان عزیز همه فعالان در عرصه دریا را به رعایت مسائل ایمنی و یادگیری قوانین و ضوابط مسائل دریا و دریانوردی توصیه می‌کنم، اداره شیلات نیز باید آموزش‌های لازم را برای این عزیزان الزامی کند و بدون گذراندن این دوره‌ها اجازه صید و صیادی به این عزیزان داده نشود چرا که جان این عزیزان در خطر خواهد بود.

این استاد حوزه ودانشگاه بیان داشت: هشتم بهمن روز وفات حضرت  ام‌النین و تکریم مادران و همسران شهداست وظیفه همه  جامعه تکریم عملی و زبانی خانواده شهداء و ایثارگران است تعداد زیادی از خانواده ایثارگران و منسوبین آن‌ها در شهرستان بندرلنگه بیکارند اگر می‌خواهید ایثارگران را تکریم کنید در اشتغال فرزندان و بستگان آنها ایشان را یاری کنید.

ترامپ منفور ملت‌های جهان است

 وی افزود: دولت پلید ترامپ رفت او و همکارانش منفور تاریخ شدند آمریکا به افول نزدیک و نزدیک‌تر شد از ترامپ و دوستانش می‌پرسم فشار حداکثری که می‌خواستید ایران را به زانو در آورد چه شد؟ امروز شما کجایید وذایران مقتدر کجاست؟ دولت جدید آمریکا نیز از همان جنس خواهد بود راه پیشرفت ما در درون کشوراست، مسؤولان از آمریکا و غرب دل بکنند و از اظهاراتی که بوی فتنه وفتنه‌گری می‌دهد بپرهیزند که سرنوشت خائنان پیش چشم آن‌هاست.

مدیر سابق حوزه های علمیه خواهران استان قم تصریح کرد: یکی از دلایل عقب‌ماندگی شهرستان و وجود مشکلات عدیده و متراکم در آن عدم سپردن مسؤولیت ادارات و نهادها به افراد مستعد و شایسته بومی است.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه خاطرنشان کرد: متاسفانه حدود 75درصد مدیران شهرستان بندرلنگه غیربومی هستند آیا با وجود پیشینه درخشان شهرستان از امور، وجود تحصیلکردگان مختلف سطوح عالی، انسان‌های با تجربه، جوانان مومن و با انگیزه زیاد باید 75 درصد مدیران شهرستان غیر بومی باشد آیا این مسئله اهانت به شخصیت و شعور مردم شریف شهرستان بندرلنگه نیست.

وی گفت: اینکه در گذشته چرا رسیدگی نشده را من کاری ندارم امروز هم برخی مسؤولان با در پیش گرفتن شیوه‌های غیر عادلانه و غیر صادقانه برای تسویه حساب‌های سیاسی در حال استمرار همین وضعیت در شهرستان هستند، شهرستان بندرلنگه قحط‌الرجال نیست در همین‌جا  اعلام می‌کنم.

حجت الاسلام اسماعیل نیا تاکید کرد: ضمن احترام به تمامی مدیران محترم شهرستان اعم از غیربومی وبومی با پشتوانه مردم شریف منطقه ادامه این وضع را نخواهیم داد این آمار باید برعکس شود یعنی حداکثر مدیران غیربومی شهرستان باید یک چهارم باشند به محدود مسؤولانی که فکر می‌کنند مردم از کار آن‌ها سر در نمی‌آورند و به دنبال مسائل شخصی خود هستند می‌گویم با مردم روراست باشند مردم آگاهند و از همه زد و بندهای سیاسی شما سر در می‌آورند مردم اجازه ادامه تحقیرشان توسط شما را به شما نخواهند داد.

اداره بنادر لنگه قرار است مقداری آسفالت به شهرداری بدهد...

وی گفت: مسئله دیگر در خصوص آسفالت معابر شهر لنگه براساس شنیده‌ها ظاهرا بناست مقداری آسفالت که توسط اداره بندر به شهرداری داده شود و برخی از معابر شهر اصلاح نمایند به شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرلنگه پیشنهاد می‌کنم اولا دراولویت‌بندی کوچه‌ها و خیابان‌ها واقعیات را در نظر بگیرد و اولویت را به محلات محروم بدهید.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه ادامه داد: ثانیا در زیرسازی و اجرای صحیح کار دقت و سواس داشته باشید تا بیت‌المال هدر نرود طوری عمل نشود که بعد از اندک زمانی دوباره آسفالت‌های جدید شما نیز به سرنوشت سایر کوچه ها و خیابان هایتان مبتلا شود.

انتهای پیام/88028

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول