اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

استقلال چگونه به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شد؟

باشگاه استقلال به دلیل تغییر فرمت لیگ قهرمانان آسیا و حذف نماینده ترکمنستان به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سال 2021 شد.

استقلال چگونه به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شد؟

به گزارش خبرگزاری فارس، با تغییر فرمت لیگ قهرمانان آسیا برای سال 2021 باشگاه استقلال توانست به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شود. این در حالی رخ داد که استقلال باید در پلی‌آف با العین امارات بازی می‌کرد.

*چطور این اتفاق برای استقلال و نماینده ایران رخ داد؟

با تغییر فرمت لیگ قهرمانان آسیا در سال 2021، قطر و عربستان که در رده اول و دوم تیم‌های غرب آسیا قرار دارند، توانستند با 3 سهمیه مستقیم وارد مرحله گروهی شوند.

در این تغییر برخی از کشورها توانستند با سهمیه جدید وارد مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شوند. اردن با الوحده، هند با گوا و تاجیکستان با استقلال برای اولین بار راهی این رقابت شدند.

اما از طرفی سهمیه ترکمنستان که پیش از این برای کوپتداق عشق آباد بود از دست رفت. تیم‌های سوریه و لبنان نیز به دلیل  عدم دریافت مجوز حرفه‌ای حضور در لیگ قهرمانان آسیا  نتوانستند در این رقابت‌ها حاضر شوند و در آخرین تصمیم کمیته مسابقات از این رقابت‌ها کنار گذاشته شدند. با این تغییرات، ایران که در رده سوم رنکینگ قرار داشت، توانست جلوتر از امارات سهمیه خود را از 2+2 به 3+1 تغییر دهد.

به این ترتیب استقلال که فصل گذشته لیگ برتر نایب قهرمان شد،بالاتر از فولاد به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شد و نماینده استان خوزستان حریف نماینده امارات شد. طبق برنامه فولاد در تاریخ 7 آوریل ( 18فروردین) مقابل العین امارات قرار می‌گیرد.بر همین اساس قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا نیز در تاریخ 8 بهمن برگزار می‌شود.

در قرعه کشی قرار است کنفدراسیون فوتبال آسیا از فرمت جدید خودش رونمایی کند. به همین دلیل هنوز سایت AFC خبری در این خصوص منتشر نکرده است و هنوز نام تیم کوپتداق عشق آباد در لیست تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها حضور دارد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول