اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

قانون‌گذار ارشد جمهوری‌خواه:‌ ترامپ عامل تحریک حمله به کنگره نبود

رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت باور ندارد رئیس جمهور سابق این کشور عامل تحریک حمله به ساختمان کنگره بوده است.

قانون‌گذار ارشد جمهوری‌خواه:‌ ترامپ عامل تحریک حمله به کنگره نبود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کِوین مک‌کارتی» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، نقش داشتن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در تحریک به حمله اخیر  به کنگره آمریکا را رد کرد.

به نوشته نشریه پالتیکو، مک‌کارتی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: «باور ندارم که او (ترامپ) عامل تحریک آن [حمله] باشد».

او در ادامه گفت، «اگر به آنچه [ترامپ] در تظاهرات گفت گوش دهید [متوجه می‌شوید]».

به نوشته پالتیکو، پیش‌تر چهار منبع جمهوری‌خواه گفته ‌بودند که مک‌کارتی در جلسه‌ای حزبی اظهار داشته، ترامپ در خصوص حمله به کنگره مقصر است و تا حدی نیز مسئولیت آن را پذیرفته است.

مک‌کارتی و «میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنای آمریکا، ضمن امتناع از شرکت در سخنرانی خداحافظی ترامپ، در مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا شرکت کردند.

مک‌کانل روز سه شنبه در آخرین سخنرانی خود به‌عنوان رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا دراین‌باره گفته بود: «دروغ به خورد این اوباش دادند. رئیس جمهور و دیگر افراد قدرتمند آن‌ها را تحریک کردند و آن‌ها تلاش کردند از هراس و خشونت برای متوقف کردن رویه ویژه دولت فدرال که از آن خوششان نمی‌آمد، استفاده کنند».

کنگره آمریکا روز ششم ژانویه (هفدهم دی) در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند و خود نیز در میان آن‌ها به سخنرانی پرداخت.

اندکی بعد، حامیان ترامپ در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

در همین راستا، مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۳۲ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کرد.  این اولین بار در تاریخ ۲۴۴ ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس‌جمهور را تصویب می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول