اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

یدک‌کشان آمریکا خواستار ورود واکسن آمریکایی هستند/رابطه رزمایش دریایی ایران و ثابت در منطقه

امام‌جمعه رشت با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: آن‌ها که به نفع دشمن نغمه‌سرایی می‌کنند و می‌گویند واکسن کرونا را باید از آمریکا بیاوریم یدک‌کش و یاران آمریکا و دشمن ملت ایران هستند.

یدک‌کشان آمریکا خواستار ورود واکسن آمریکایی هستند/رابطه رزمایش دریایی ایران و ثابت در منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در سخنان پیام جمعه رشت که بدون حضور مستمع در مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار شد با بیان اینکه رزمایش‌های مختلف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از نیمه دوم تا ۳۰ دی‌ماه سال جاری برگزار شده است، اظهار کرد: رزمایش‌های جمهوری اسلامی ایران سبب اقتدار نظام اسلامی، امید مردم منطقه و تقویت مقاومت در منطقه شده است.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی خریداری نکردن واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب با اصل واکسیناسیون مخالف نیستند و واکسن فلج اطفال که موجب ریشه‌کنی این بیماری در کشور شده به دستور ایشان بوده است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی بیان کرد: آن‌ها که به نفع دشمن نغمه‌سرایی می‌کنند و می‌گویند واکسن کرونا را باید از آمریکا بیاوریم یدک‌کش و یاران آمریکا و دشمن ملت ایران هستند.

فلاحتی به خواسته ملت ایران از مسؤولان به‌ویژه مسؤولان وزارت خارجه اشاره کرد و گفت: این‌قدر برای برگرداندن دولت بایدن به میز مذاکره تلاش نکنید زیرا ما در نشست‌های برجامی به تعهدات خود عمل کردیم و جمهوری اسلامی ایران صداقت خود را به دنیا نشان داد.

وی با تأکید بر اینکه مفاد برجام باید به‌صورت متناظر عمل شود، گفت: دولت بایدن بر اساس برجام باید تحریم‌ها علیه ملت ایران را بردارد و حقوق مردم ما را رعایت کند کما اینکه امروز آمریکا امروز در ذلت به سر برده و روبه افول بوده و حتی مردم آمریکا از عملکرد سران خود به ستوه آمده‌اند.

امام‌جمعه رشت خواستار برگرداندن اموال بلوکه‌شده ایران از آمریکا شد و افزود: آمریکا نباید هیچ‌گونه خواسته‌ای نسبت به موشک‌های جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

وی با بیان اینکه از رفتن ترامپ و آمدن بایدن نه خوشحال و نه ناراحت هستیم، تصریح کرد: روزی خوشحال می‌شویم که اسلام و قانون خدا بر زندگی بشر حاکم و امام زمان (عج) حاکم بر جوامع بشری باشد و این برگرفته از دین اسلام است.

فلاحتی با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: بی‌حجابی، بی‌عفتی و بدحجابی زنان از زمینه‌های چشم‌چرانی در جامعه محسوب می‌شود البته بدحجابی برای مردان نیز هست.

وی به آثار بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه اشاره کرد و افزود: رقابت بر سر زیبایی، کاهش ارزش زن و کاهش آمار ازدواج از آثار بی‌حجابی در جامعه است.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه ایجاد دلهره برای خانواده‌های پاک‌دامن از آثار بی‌حجابی در جامعه است، تصریح کرد: بی‌حجابی موجب سوءقصد و تجاوز به عنف به‌ویژه به زنان در جامعه می‌شود ضمن اینکه امنیت دینی و اخلاقی جامعه زیر سؤال می‌رود.

فلاحتی به ترویج بی‌عفتی و بی‌بندوباری در جوامع لیبرال منش اشاره کرد و گفت: مردم جوامع لیبرالیستی آن‌قدر غرق در فساد و شهوت‌رانی هستند که به حکومت‌های خود فکر نمی‌کنند و براین اساس بیشترین ریزش را در این حکومت‌ها داریم.

وی با اشاره به اینکه توسعه فساد و فحشا از آثار بی‌حجابی در جامعه است، بیان کرد: جامعه اسلامی باید در سایه اسلام، قرآن و احکام خدا زندگی کند و خدا را شاکریم در جامعه اسلامی بی‌حجابی و بی‌عفتی یا نیست یا در حد اندک است.

خطیب جمعه رشت به سالروز رحلت ام‌البنین (س) بانوی بزرگ اسلام، همسر امیر مؤمنان علی (ع) و مادر ابوالفضل عباس (ع) یگانه قهرمان کربلا اشاره کرد و یادآور شد: این روز به‌عنوان تکریم از مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است و همسران و مادران شهیدان با اقتدا به این بانوی بزرگ همسران و فرزندان خود را تقدیم راه خدا کردند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول