اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رفتار دوگانه‌ نرخ ارز با معیشت مردم، معادله‌ مجهول سیستم اقتصادی کشور

خطیب جمعه‌ کامفیروز رفتار دوگانه‌ نرخ ارز با معیشت مردم را معادله‌ مجهول سیستم اقتصادی کشور دانست.

رفتار دوگانه‌ نرخ ارز با معیشت مردم، معادله‌ مجهول سیستم اقتصادی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کامفیروز، حجت الاسلام محمد تقی زاده در خطبه های امروز نماز جمعه کامفیروز با اشاره به افزایش دائمی قیمت کالاهای اساسی در کشور اظهار داشت:سیستم اقتصادی معیوب یعنی سیستمی که قیمت تمامی اجناس از جمله کالاهای اساسی کشور و حتی کالاهایی که ارتباطی با نرخ ارز ندارند اما با افزایش نرخ ارز بالا می‌رود ولی با نزولی شدن نرخ ارز تفاوتی در قیمت‌ها حاصل نمی‌شود غیر از تبلیغات و نمایش‌های دولتی که ما نرخ ارز را پایین آوردیم!

وی افزود: قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته و مردم لااقل از دستگاه‌های نظارتی توقع دارند که بر بازار نظارت بیشتر و جدی‌تری داشته باشند تا این بار سنگین بیش از این بر مردم فشار نیاورد.

امام جمعه کامفیروز تاکید کرد: بازار به گونه ای شده است که هر کسی به هر قیمتی که دلش بخواهد و زورش برسد، جنسش را به مردم می‌فروشد.

وی در ادامه با اشاره به ذوب شدن سرمایه‌ مردم در بازار بورس اظهار داشت: چقدر سخت است که شاهد آب شدن  اموال و دارایی مردم در بازار بورس مانند ذوب شدن یک تکه یخ در گرمای تابستان، هستیم. همین کسانی که الآن بجای پاسخگو بودن می‌گویند نوسان جزء ذاتی بازار بورس است به یاد بیاورند آن زمانی که با حمایت‌ها و دلگرمی‌‌های واهی خویش مردم را ترغیب به ورود به این بازار می‌کردند.

تقی زاده ادامه داد: متاسفانه در این زمینه تا کنون از مجلس انقلابی هم عکس العملی قاطع ندیده ایم. عکس العمل قاطع یعنی بهبود اوضاع اما کشاندن وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس به مجلس در صورتی که منجر به بهبود اوضاع نشود چه فایده‌ای دارد؟!!!

وی افزود: باید دنبال راهکاری باشید که سرمایه‌ از دست رفته‌ مردم به آن‌ها باز گردد؛ چرا که این مردم با تشویق مسئولین ارشد که سکه و دلار جای سرمایه‌گذاری نیست، بلکه بورس جای سرمایه‌گذاری است، برای حمایت از تولید داخلی سرمایه‌های خود را وارد این بازار کردند.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول