اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس من| مقاومت‌ مردم، عامل توقف جایگذاری پل عابر پیاده در ریاستی

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز عامل توقف جایگذاری پل عابر پیاده در ریاستی اول را مقاومت و فشارهای مردمی به این کمیسیون از جانب نهادهای مختلف دانست.

فارس من| مقاومت‌ مردم، عامل توقف جایگذاری پل عابر پیاده در ریاستی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، چندی پیش سوژه ای با عنوان «ضرورت احداث پل عابرپیاده ریاستی شیراز» در سامانه فارس من خبرگزاری فارس به ثبت رسید، که در قسمت توضیحات آن آمده بود: "حدودا ۴ سال است که پل عابر پیاده ریاستی اول، بلوار سرداران بر اساس مصوبه شورای شهر و سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز به عنوان اولین اولویت در نصب پل عابر قرار گرفته است، ولی متاسفانه هنوز اقدامی صورت نگرفته و حتی جانمایی هم نشده است.

با توجه به وضعیت عریض بودن بلوار سرداران، هشت بانده بودن و نیز گذر اصلی شیراز مانند کمربندی متاسفانه هر از چندی متوجه برخورد ماشین های سبک و سنگین با عابرین پیاده اعم از خُرد و کلان و دانش آموز می‌شویم چرا که تمام خدمات و امکانات این بلوار اعم از مدرسه، نانوایی، سوپر مارکت و.....در قسمت جنوبی بلوار واقع شده و مردم مجبور به تردد هستند، البته پل هوایی سر خیابان موعود و قناعت پیشه است ولی خیلی فاصله دارد.

خواهشمند است فارس من چون گذشته که حامی مردم بوده‌، این بار نیز اکرام خود را اتمام کند در حق این مردم.»

 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز در پاسخ به این مطالبه مردمی، با بیان اینکه مردم به طور کلی از پل‌های عابرپیاده زیاد استفاده نمی‌کنند، اظهار کرد: با این وجود نصب پل هوایی در این مکان از مصوبات سال ۹۸ بود که قرارداد نیز با پیمانکار منعقد شد همچنین طراحی و جانمایی نیز صورت گرفت.

نواب قائدی در خصوص علت توقف کار اذعان کرد: به این دلیل که پل جلوی درب یک منزل می‌افتاد، صاحبخانه با مراجعه و نامه نگاری به نهادهای مختلف و فشار به ما این کار را متوقف کرد و حاضر به پذیرش پیشنهاد تملک ما نیز نشد.

وی با اشاره به اینکه پس از آن نیز یک جانمایی دیگری انجام شد، افزود: در جانمایی جدید نیز با مقاومت‌های مردمی مواجه شدیم و آنقدر پرداختن به این مسائل طولانی شد که زمان قرارداد به اتمام رسید و پیمانکار به دلیل افزایش چند برابری هزینه‌ها جهت انجام این پروژه، دیگر آن را نپذیرفت.

این عضو شورای شهر در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر وجود ظرفیت‌های دیگر در آن محدوده برای جانمایی گفت: قرار بود جا به جایی را بار دیگر انجام دهیم اما باز هم جلوی درب منزل یا مغازه‌ای می‌افتاد و چون اهالی مطلع بودند که در ابتدا از نظر فنی این پل هوایی در جای دیگر جانمایی شده باز مقاومت صورت می‌گرفت.

قائدی در انتها با بیان اینکه حق با مردم بوده و در آن محدوده نیاز به پل هوایی وجود دارد، عنوان کرد: در این مورد اهالی فشار آورده و اجازه ادامه کار را نمی‌دهند در حالی که مردم باید برای حفظ جانشان هم که شده همکاری لازم را با ما داشته باشند.

این عضو شورای شهر در پایان به خبرنگار فارس قول جانمایی مجدد برای ایجاد پل عابر پیاده را در آینده نزدیک داد؛ خبرگزاری فارس نیز طی چند ماه آینده این موضوع را دوباره از سمت وی پیگیری و نتیجه کار را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول