اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بخش مهمی از امنیت اقتصادی در گرو امنیت نظامی و دفاعی است

امام جمعه خرم‌دره گفت: با وجود جیغ بنفش جاهلان یا معاندان، بخش مهمی از امنیت اقتصادی کشور در گرو امنیت نظامی و دفاعی است.

بخش مهمی از امنیت اقتصادی در گرو امنیت نظامی و دفاعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان حجت السلام علی زاهدی پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌دره با اشاره به سالروز رحلت حضرت ام‌البنین (ع) و تکریم خانواده‌ها و به ویژه مادران شهدا، اظهار داشت: خانواده‌های شهدا نقش بزرگی در بصیرت دهی به جامعه دارند و نهادهای متولی باید ضمن تکریم جایگاه خانواده‌های شهدا، فعالیت‌های زمینه‌ای لازم از جمله برگزاری برخی کارگاه‌های آگاهی‌بخش را برای این خانواده‌ها برگزار کنند.

وی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا بالاترین ظرفیت را برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی دارند، افزود: خانواده‌های شهدا عزیزترین هستی خود را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و بنابراین تحمل سختی‌های دنیوی دیگر را بهتر درک می‌کنند و این درک عمیق و انقلابی خود را به دیگران نیز منتقل خواهند کرد. 

خطیب نماز جمعه خرم‌دره با اشاره به برگزاری بزرگترین رزمایش پهپادی غرب آسیا توسط ارتش‌، تصریح کرد: رونمایی از شهر موشکی در حاشیه خلیج‌فارس‌، رونمایی از ناوبندر راهبردی مکران‌، رزمایش دریایی اقتدار 99 توسط ارتش‌، تولدی دیگر برای بازدارندگی موشکی ایران‌، است.

وی با اشاره به رزمایش‌های موشکی و پهپادی و برخی‌ رونمایی‌ها و رزمایش‌های دیگر، ادامه داد: رزمایش‌ها و رونمای‌های نظامی اخیر نیروهای مسلح با توجه به زمان مناسب و ابتکارات و قدرت‌نمایی کم نظیر موجب ارتقای جایگاه جمهوری در منطقه بوده، ضمن آن که دوستان و هم پیمانان منطقه‌ای ما را امیدوار کرد، با توجه به همزمانی آن با انتقال قدرت در آمریکا، نقش مهمی در محاسبات منطقه‌ای و بین منطقه‌ای دشمن خواهد داشت. 
امام جمعه خرم‌ده تاکید کرد:با وجود جیغ بنفش جاهلان یا معاندان، بخش مهمی از امنیت اقتصادی کشور در گرو امنیت نظامی و دفاعی است. 
وی اذعان داشت: عظمت این رزمایش‌ها زمانی بیشتر آشکار می‌شود که می‌بینیم همه این اقتدار و توان مبتنی بر تکنولوژی بومی است. 
زاهدی پور با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی زبانی غیر از زبان زور و قدرت نمی‌فهمند، تصریح کرد: تنها راه پیروزی ایران اسلامی، مقاومت، رفع مشکلات اقتصادی با برنامه‌ریزی و مبارزه با مفاسد اقتصادی و تقویت قدرت و اقتدار دفاعی است. 
وی در ادامه با اشاره به انتقال قدرت در آمریکا، یاد آور شد: امام ما، آمریکا را به حق شیطان بزرگ می‌دانست و بایدتوجه کنیم که ظاهر مخملی دموکرات‌ها و دولت بایدن را نخوریم؛ بدترین دشمنی‌ها با ایران هم از سوی جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها بوده و بلکه دموکرات‌ها سابقه دشمنی بیشتری دارند.

خطیب نماز جمعه خرم‌دره به برخی‌ موضعگیری‌های اخیر دموکرات‌ها از جمله مشروط کردن برگشت به برجام، بر بازگشت ایران به تعهدات برجامی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: گام اول خروج از برجام را خودشان برداشته‌ند و گام اول برگشت هم باید از سوی آنان باشد. 
وی تاکید کرد: مواظب باشیم که بایدن با سیاست‌ فریب تلاش خواهد کرد تا سیاستمداران بی‌بصیرت را با خود همراه کند. 
زاهدی پور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مبارزه با فساد، افزود: بیشترین بخش فساد اقتصادی مربوط به شرکت‌های دولتی است. 
وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دولتی بیش از 70 درصد بودجه را در اختیار دارند، ادامه داد: با وجود اینکه متأسفانه حقوق نجومی در برخی دستگاه‌ها قانونی شده است، مجلس باید در تنظیم بودجه ورودی جدی داشته باشد و قوه قضائیه هم باید نظارت‌ها خود در این حوزه را جدی‌تر انجام دهد. 

انتهای پیام/ 73002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول