اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ضرورت همراهی بیشتر مردم با طرح شهید سلیمانی

رئیس مرکز بهداشت قم بر لزوم همراهی و همکاری بیشتر مردم با طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی تاکید کرد.

ضرورت همراهی بیشتر مردم با طرح شهید سلیمانی

سیامک محبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه پذیرش اورژانس و بستری کرونایی در قم در هفته اخیر نسبت به هفته پیش از آن افزایش داشته است اظهار کرد: تعداد بستری های کووید19 در هفته اخیر از 51 مورد به 70 مورد رسیده است.

وی افزود: آمار فوتی قطعی کرونا در هفته اخیر نیز در استان از 4 مورد به 6 مورد افزایش را نشان می دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین به تعداد نمونه های اخیر گرفته شده کرونا در استان اشاره و بیان کرد: یک هزار و 5 مورد نمونه گیری کرونا در هفته اخیر انجام شده که از این تعداد، 843 مورد در مراکز سرپایی استان بوده است.

محبی افزود: خوشبختانه از این تعداد نمونه گیری، تنها 55 مورد مثبت بوده و می توان گفت میزان مثبت بودن کل آزمایش ها به 6 درصد رسیده است.

وی سپس با اشاره به نقشه های منطقه ای شهر قم، منطقه پردیسان را نیازمند توجه بیشتر در جلوگیری از شیوع کرونا معرفی کرد و گفت: متأسفانه استفاده از ماسک در بین مردم استان در هفته اخیر نسبت به هفته پیش از آن، از 82 به 74 درصد کاهش داشته است.

رئیس مرکز بهداشت قم در این موضوع ادامه داد: استفاده از ماسک در ادارات نیز از متوسط 90 درصد به 86 درصد کاهش را نشان می دهد، ضمن آن که آمار استفاده از ماسک در وسائل نقلیه عمومی نیز از 72 درصد در دو هفته قبل، به 58 درصد در هفته اخیر رسیده است.

وی با تشکر از صنعتگران و واحدهای صنعتی استان در رعایت شیوه نامه های بهداشتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آمار استفاده از ماسک در بخش صنعتی قم از 86 درصد در دو هفته قبل به 93 درصد در هفته اخیر افزایش داشته است.

وی درباره فعالیت تیم های رهگیری و مراقبتی طرح شهید سلیمانی گفت: از 55 نمونه مثبت کرونا ثبت شده در استان در هفته قبل، 45 مورد نیازمند پیگیری بوده است که بر این اساس، تیم های رهگیری طرح شهید سلیمانی به درب منازل آن ها مراجعه کرده اند، اما متأسفانه 4 مورد از این 45 مورد، همکاری لازم را با تیم های رهگیری مرکز بهداشت نداشته اند.

محبی همچنین به فعالیت 41 تیم رهگیری در طرح شهید سلیمانی اشاره و بیان کرد: تاکنون در رهگیری های انجام گرفته، بیش از یک هزار و 132 تست رپید و 2 هزار و 25 ارجاع به مراکز منتخب بهداشتی صورت گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت قم درباره فعالیت تیم های مراقبتی طرح شهید سلیمانی نیز اذعان کرد: 24 تیم مراقبتی در این طرح فعال هستند و تاکنون 168 مورد مراقبت را به انجام رسانده اند که از این تعداد، 34 مورد ارجاع به بیمارستان هم اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول