اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: غربی‌ها هیچ مدرکی درباره دخالت ما در حوادث سایبری ارائه نکردند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اتهامات کشور‌های غربی در خصوص دخالت مسکو در حوادث سایبری را بی‌اساس توصیف کرد و گفت درباره این اتهامات هیچ مدرکی ارائه نشده است.

مسکو: غربی‌ها هیچ مدرکی درباره دخالت ما در حوادث سایبری ارائه نکردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پنجشنبه از اتهامات غربی‌ها به کشورش در خصوص حملات مخرب سایبری و جاسوسی انتقاد و این اتهامات را بی‌اساس توصیف کرد.

به نوشته خبر‌گزاری «تاس»، زاخارووا به برخی اتهامات مقامات آمریکایی و غربی علیه کشورش اشاره کرد و گفت: «مطابق روال تثبیت شده غرب، روسیه در ادعاهایی بی‌اساس به ساخت بد‌افزار برای جاسوسی، مختل کردن زیر‌ساخت‌های حیاتی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها متهم شده است.»

وی در ادامه افزود: «تاکنون به ما هیچ مدرکی درباره دخالت روسیه در حوادث سایبری ارائه نشده است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه ادعای کشورهای غربی را خیال‌پردازی دانست و گفت: «بررسی حقایق موضوعات قبل از انتشار آنان در فضای اطلاعاتی، در شیوه کاری شرکای غربی ما به خصوص اعضای ناتو تعریف نشده است؛ زیرا بسیاری از این موضوعات خیالی هستند و بررسی حقایق آن غیرممکن است.» 

ماه گذشته طبق گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی، هکرها به چندین وزارتخانه و نهاد فدرال از قبیل «سازمان ملی امنیت هسته‌ای آمریکا» نفوذ کردند. سازمان امنیت ملی هسته‌ای آمریکا یکی از سازمان‌های فدرال است که نظارت بر زرادخانه‌های تسلیحات هسته‌ای این کشور را بر عهده دارد.

آمریکا مدعی شده بود که هکرهای روس پشت پرده این حملات سایبری به سازمانهای دولتی ایالات متحده بوده که البته مسکو تمامی این ادعاها را بلافاصله رد کرد.

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا انگشت اتهام را به سمت روسیه دراز کرد و این کشور را عامل این حملات دانست.

بعد از پامپئو، «ویلیام بار» وزیر دادگستری سابق آمریکا هم حرف‌های وی را تکرار و روسیه را در این حملات مقصر دانست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول