اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بایدن: تلفات کرونا در آمریکا ماه آینده می‌تواند از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رود

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی با پیش‌بینی اینکه وضعیت کرونا در کشورش بد‌تر خواهد شد، گفت تلفات ناشی از این ویروس تا ماه آینده ممکن است از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رود.

بایدن: تلفات کرونا در آمریکا ماه آینده می‌تواند از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رود

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در سخنانی از کاخ سفید در خصوص ویروس کرونا و برنامه‌های خود برای مقابله با این ویروس در کشورش صحبت کرد.

بایدن در صحبت‌های خود با اشاره به این مسئله که وضعیت کرونایی کشورش قبل از اینکه بهتر شود، بد‌تر خواهد شد گفت: «ممکن است تلفات کرونا در آمریکا از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رود.»

رئیس‌جمهور جدید آمریکا با توجه به گونه جهش یافته ویروس کرونا که برای اولین در انگلیس کشف شد، اقدامات جدیدی را در این خصوص معرفی کرد و گفت: مسافران بین‌المللی که به آمریکا سفر می‌کنند قبل از اینکه به هواپیما سوار ‌شوند باید مورد آزمایش قرار گیرد و هنگامی که به آمریکا می‌رسند باید قرنطینه شوند. 

وی در ادامه از شهروندان آمریکایی خواست تا ۱۰۰ روز آینده از ماسک استفاده کنند و همچنین گفت: «متخصصان می‌گویند با زدن ماسک، از هم‌اکنون تا ماه آوریل، جان بیش از ۵۰ هزار نفر را نجات خواهیم داد.»

بایدن در ادامه اظهارات خود وعده داد که تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا شهروندان کشورش به طور رایگان واکسن کرونا بزنند.

وی متعهد شد که طی ۱۰۰ روز اول کاری خود ۱۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا را در اختیار مردم آمریکا قرار خواهد داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه با اشاره به نقش «آنتونی فائوچی»، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی کشورش در مهار کرونا گفت: «برنامه ما بازگرداندن اعتماد مردم است. ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که دانشمندان و متخصصان بهداشت عمومی به روشنی با شما صحبت کنند. به همین دلیل صحبت‌های دکتر فائوچی را بار دیگر بیشتر خواهید شنید.» 

بایدن که در اولین روز کاری برنامه‌های خود را بیشتر به ویروس کرونا اختصاص داد، چندین دستور اجرایی را نیز به امضا رساند.

«تقویت زنجیره تأمین»، «ایمن نگه داشتن کارکنان»، «ترویج سفر‌های ایمن»، «رویکرد ملی در خصوص انجام آزمایشات کرونا»، «فعال سازی قانون مصوب تولیدات دفاعی برای واکسن و تجهیزات محافظت شخصی» و ... از جمله موضوعات دستورات اجرایی امروز بایدن بودند.

رئیس‌جمهور جدید آمریکا اظهارات خود در این خصوص را در حالی مطرح کرده که بر اساس آخرین آمار و ارقامی که دانشگاه جان هاپکینز آمریکا ارائه کرده این کشور تاکنون ۴۰۸,۳۸۲ مورد تلفات کرونایی را به ثبت رسانده است.

این در حالی است که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا هم پیش‌بینی کرده که ظرف روزهای آینده بیش از صدهزار نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست می‌دهند.

بر اساس نتایج ترکیبی ۳۷ پیش‌بینی مستقل که روز چهارشنبه توسط این مرکز منتشر شده است، ظرف یک ماه آینده، هر هفته بین ۲۲۵۰۰ تا ۲۳۳۰۰ آمریکایی در اثر ابتلا به ویروس کرونا جانشان را از دست خواهند داد.

مطابق این پیش‌بینی‌ها، ظرف ۲۴ روز اول تشکیل دولت «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا چیزی بین ۴۶۵ تا ۵۰۸ هزار نفر در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ فوت خواهند کرد.

ظرف دو هفته اول سال ۲۰۲۱، بیش از ۳۸ هزار آمریکایی در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و شمار قربانیان با وجود توزیع واکسن کرونا روندی افزایشی را طی می‌کند.

«آیروین ردلندر» مدیر مرکز ملی آمادگی در برابر فجایع در دانشگاه کلمبیای آمریکا در این خصوص گفت، نحوه مواجهه دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با این بیماری به هزاران مورد مرگ قابل پیشگیری منجر شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول