اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

میراث جهانی تخت جمشید برای گردشگری شبانه نورپردازی می‌شود

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از نورپردازی میراث جهانی تخت جمشید در جهت توسعه گردشگری شبانه خبر داد.

میراث جهانی تخت جمشید برای گردشگری شبانه نورپردازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمید فدایی در نشست تخصصی نقش نورپردازی در بناهای تاریخی و تاثیر نورپردازی در بازاریابی مجموعه جهانی تخت جمشید در رابطه با جذب گردشگر به این مجموعه جهانی و آثار پیرامونی، اظهار داشت: ظرفیت های بسیاری زیاد تاریخی در این مجموعه جهانی وجود دارد و اگر چه تخت جمشید نزد همگان شناخته شده است اما دیگر آثار تاریخی واقع در حریم آن جهت حضور گردشگران نیازمند برنامه ریزی و مناسب سازی شرایط معرفی است.

فدایی با تاکید بر اینکه در موضوع اقدامات فرهنگی در بناهای تاریخی به عنوان یک تجربه شبانه بصری در بهره برداری بهتر ما از صنعت گردشگری اثرگذار خواهد بود، بیان کرد: می توان ظرفیت های شبانه بازدید از آثار جهانی را برنامه ریزی و فعال نمود که خود می تواند در اقتصاد جامعه محلی بسیار تاثیر گذار باشد.

وی افزود: عملی نمودن این مهم خود نیازمند ایجاد یا ارتقای زیرساخت های لازم است. موضوع نور در ارتقای کیفیت بصری محوطه ها و ارایه تجربه ای نوین به مخاطبین خود از مهمترین مولفه ها در بازدید شبانه آثار است و ضروری است به طور ویژه بدان پرداخته شود. وی افزود تخت جمشید از نخستین محوطه های است که از آغاز دهه پنجاه خورشیدی برنامه نور و صدا در آن به اجرا درآمده است ولی این برنامه فصلی بوده و با توجه به درخواست های مکرر ضرورت آن احساس می گردد با ایجاد زیرساخت های لازم و در نظر گرفتن حساسیت های حفاطتی، محوطه برنامه ثابتی برای بازدید ثابت شبانه برنامه ریزی و اجرا گردد.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، خاطر نشان کرد: با در نظر گرفتن مسایل حفاظتی، هدایت گردشگران با ایجاد مسیرهای تعریف شده گردشگری از ضروریات بازدید شبانه خواهد بود و به ویژه نورپردازی تاثیر شگرفی در هدایت مطلوب گردشگر و معرفی بهتر آثار خواهد داشت و ضمن ارتقای کیفیت فضا، حس هویتی منبعث از بازدید را خواهد افزود. 

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول