اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

توصیه‌های جهاد کشاورزی برای مقابله با سرما و یخبندان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه باغداران در انجام عملیات برداشت مرکبات از روی درخت سریع‌تر عمل کنند، گفت: باغداران در زمان وقوع سرمازدگی در باغ‌های مرکبات از پُلارهای باغی استفاده کنند.

توصیه‌های جهاد کشاورزی برای مقابله با سرما و یخبندان

مجید بهادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری به باغداران برای مقابله با سرما و یخبندان توصیه کرد تا در انجام عملیات برداشت مرکبات از روی درخت سریع‌تر عمل کنند، گفت: باغداران در زمان وقوع سرمازدگی در باغ‌های مرکبات از پُلارهای باغی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه از انجام عملیات هرس در باغ‌های مرکبات و درختان سردسیری و خشک خودداری شود،گفت: باغ‌های مرکباتی که تازه احداث شده است نسبت به پوشاندن تنه نهال‌ها با پوشش‌های مناسب مانند گونی چتایی و یا فوم اقدام شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد:  واحدهای تولیدی مانندگلخانه‌ها و قارچ‌های خوراکی نسبت به انجام جایگزینی سوخت با ذخیره سازی گازوئیل و درصورت قطعی گاز، فعال‌سازی ژنراتور برق اضطراری و  پوشش کامل گلخانه‌ها و بستن دریچه‌ها و درزها اقدام شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در انبارهای ذخیره سازی مرکبات نسبت به بستن دریچه‌ها و کنترل دمای محیط انبار به منظور جلوگیری از یخ زدگی میوه اقدام لازم صورت گیرد.

بهادری افزود: باغداران استفاده از کودهای مناسب مانند کودهای حاوی فسفر بالا در مرحله شروع ساقه‌دهی و کودهای حاوی پتاسیم بالا در مرحله شروع ساقه دهی و غنچه دهی ( قبل از گل دهی ) را انجام دهند.

وی با تاکید به انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان مناسب، گفت: به دلیل عدم تاثیر مطلوب مبارزه شیمیایی با عوامل خسارت‌زای گیاهی در دمای زیر ۱۰ درجه سانتی گراد از مبارزه شیمیایی با عوامل خسارت‌زای گیاهی در روز های سرد و یخبندان خودداری شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: برای کاهش استرس‌های محیطی، در مزارع آبگیر،  نسبت به احداث زهکشهای اصلی و فرعی برای خروج آب اضافی ناشی از بارندگی‌های فصلی در اسرع وقت اقدام شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول