اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

یک هزار و 20 زنجانی در آزمون قرآنی ثبت‌نام کردند

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه آزمون قرآن و عترت در سه گروه امتحانی و 14 رشته برگزار می‌شود، گفت: تاکنون یک هزار و 20 نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

یک هزار و 20 زنجانی در آزمون قرآنی ثبت‌نام کردند

محمدربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به ادامه روند ثبت اطلاعات مؤسسات قرآنی در سامانه جامع موسسات قرآنی (qia.ir) و درخواست مدیران مؤسسات، برای تمدید مهلت ثبت اطلاعات، زمان ثبت نام تا 15 بهمن تمدید شد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه آزمون قرآن و عترت در سه گروه امتحانی و 14 رشته برگزار می‌شود، گفت: گروه حفظ قرآن کریم مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت (ع)، ترجمه و مفاهیم، بدون محدودیت سنی در نیمه اول اسفند ماه سال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا امروز یک هزار و 20 نفر در آزمون قرآن و عترت ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد 768  نفر از موسسات قرآنی و 252 کاربر آزاد ثبت‌نام کرده‌اند.

احمدخانی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا موسسات قرآنی تعطیل است، گفت: علاقه‌مندان به حضور در آزمون قرآن و عترت از طریق فضای مجازی ثبت نام کرده‌اند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه امسال آزمون داوطلبین زیر 10 سال متفاوت با آزمون بالای 10 سال است و در این رده سنی آزمون تسهیل شده است، افزود: این یکی از ویژگی‌های جدید آزمون در سال‌جاری است.

وی ادامه داد: بنا بر اعلام ستاد اجرایی نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در آزمون امسال به همه حافظان کل قرآن کریم که در آزمون اینترنتی و شفاهی حائز حدنصاب لازم شده‌اند، بدون قرعه کشی 300 هزار تومان اهدا می‌شود.

احمدخانی تصریح کرد: همچنین در صورت کسب نمره 100 در آزمون شفاهی توسط این دسته از داوطلبان مبلغ یک میلیون تومان به شرکت‌کنندگان البته بدون قرعه‌کشی اهدا خواهد شد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان  گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا همه رشته‌های آزمون امسال برای توسعه و تقویت آموزش‌های الکترونیکی قرآنی بصورت اینترنتی و مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول