اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ ممنوعیت لابی‌گری مقامات دولت را لغو کرد

رئیس جمهور آمریکا در ساعات پایانی دولتش ممنوعیت پنج ساله لابی‌گری برای مقامات دولتی را با صدور دستوری اجرایی، لغو کرد.

ترامپ ممنوعیت لابی‌گری مقامات دولت را لغو کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در ساعات پایانی حضور در کاخ سفید، ممنوعیت پنج ساله لابی‌گری مقامات دولت را لغو کرد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، ترامپ روز چهارشنبه و در ادامه صدور دستور عفو برای بیش از ۱۴۰ نفر، با امضای دستوری اجرایی محدودیت لابی‌گری دولت‌مردان را ابطال کرد.

این در حالی است که ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید، خود را متعهد به خشکاندن باتلاق فساد در واشنگتن دانسته و بارها به سیاست‌مداران، لابی‌گران و «خواص سیاسی» حمله کرده بود و آن‌ها را به ترجیح دادن منافع خود به منافع مردم آمریکا متهم کرده بود.

ترامپ در روزهای پایانی دولت خود دستورات اجرایی متعددی را امضا کرده است. در یکی از جدیدترین موارد، روز دوشنبه یک دستور اجرایی را برای ممنوعیت خرید سیستم‌های هواپیماهای بدون سرنشین از کشورهای رقیب مثل روسیه، چین، ایران و کره شمالی امضا کرده است.

«جو بایدن» که تا ساعاتی دیگر به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد خواهد کرد، قصد دارد در اولین روز کاری خود حداقل ۱۵ دستور اجرایی را به منظور بی‌اثر کردن اقدامات ترامپ صادر کند.

بازگشت به توافق اقلیمی پاریس و سازمان جهانی بهداشت، لغو منع سفر از چند کشور با اکثریت جمعیت مسلمان و توقف ساخت دیوار مرزی با مکزیک از جمله این دستورات خواهند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول