اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

مسکو خود را از شَر اوراق قرضه آمریکا خلاص می کند

روسیه در راستای سیاست دلار زُدایی، همچنان در حال خلاص شدن از شر اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکاست، به طوری که سهم سرمایه‌گذاری‌های این کشور در بدهی آمریکا در ماه نوامبر به 19.2 درصد کاهش یافته است.

مسکو خود را از شَر اوراق قرضه آمریکا خلاص می کند

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه همچنان در حال خلاص شدن از شر اوراق قرضه خزانه داری آمریکاست، به طوری که سهم سرمایه‌گذاری‌های این کشور در بدهی‌های آمریکا در ماه نوامبر به 19.2 درصد کاهش یافته است.

بر اساس آمار وزارت خزانه‌داری آمریکا، این آمار که معمولا با 3 ماه وقفه منتشر می‌شود، نشان می‌دهد سهم ذخایر روسیه به 4.968 میلیارد دلار رسیده است. سرمایه‌گذاری روسیه در اوراق قرضه کوتاه مدت وزارت خزانه داری آمریکا 3.4 میلیارد دلار است، درحالی که اوراق بلندمدت به 1.568 میلیارد دلار می‌رسد.

روسیه قبلا یکی از بزرگ‌ترین مالکان اوراق خزانه داری آمریکا بود. اما بانک مرکزی این کشور از ماه می 2017 همراستا با سیاست دولتی دلار زدایی و در واکنش به تحریم های کاخ سفید، به طور پیوسته در حال کم کردن سرمایه‌گذاری خود در این بخش است.

مسکو همچنین با افزایش خرید طلا در سال‌های اخیر به رقم بی سابقه ای به تنوع بخشیدن ذخایر ملی خود روی آورده است. روسیه به یکی از بزرگ‌ترین کشورهای خریدار طلا در جهان تبدیل شده است.

ژاپن همچنان بزرگ ترین مالک اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا است. پس از آن چین قرار دارد و انگلیس در جایگاه سوم قرار گرفته است.

در مجموع، مالکان خارجی بدهی‌های آمریکا، در ماه نوامبر ذخایر خود را 15 میلیارد دلار کاهش داده‌اند و این رقم به 7.53 تریلیون دلار رسیده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول