اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

عضو کمیته المپیک ژاپن: ژاپنی‌ها شکست را دوست ندارند/مخالفت با برگزاری المپیک طبیعی است

عضو هیات اجرایی کمیته المپیک ژاپن گفت: طبیعی است مردم مخالف المپیک باشند چون آنها از طولانی شدن کرونا می‌ترسند.

عضو کمیته المپیک ژاپن: ژاپنی‌ها شکست را دوست ندارند/مخالفت با برگزاری المپیک طبیعی است

به گزارش خبرگزاری فارس، کائوری یاماگوچی عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ژاپن گفت‌وگویی را با یکی از رسانه‌های این کشور در خصوص برگزاری المپیک و پارالمپیک توکیو در میان بحران کرونا انجام داده که متن آن را در زیر می‌خوانید:

* مارس گذشته شما گفتید که بازی‌های توکیو باید به تعویق بیفتد چرا ورزشکاران از فضای تمرینی خوبی برخوردار نیستند. نظر شما در مورد برگزاری بازی‌های سال آینده چیست؟

یاماگوچی: برترین ورزشکاران جهان در المپیک شرکت می‌کنند. ورزشکاران در سراسر جهان نسبت به سال گذشته آمادگی کمتری دارند و مشخص نیست که چه زمانی می‌توانند آمادگی خود را شروع کنند. از نظر عینی فکر می کنم کار سختی است.

* به نظر شما المپیک باید لغو شود؟

یاماگوچی: بستگی به این دارد که فکر کنید چگونه می‌خواهید آن را برگزار کنید. اگر بخواهید به هر شکل ممکن آن را برگزار کنید، احتمالا می‌توان بازی‌ها را پیش برد. من سال گذشته گفته بودم بازی‌ها باید به تعویق بیفتد چون فقط بحث تعویق بود. تمدید قرارداد با اسپانسرهای از مشکلات مهم تعویق یکساله المپیک بود.

الان بحث بر سر این است آیا می‌خواهیم این بازی‌ها را برگزار کنیم؟ بیانیه من چیزی جز گیج شدن ورزشکاران نخواهد بود. من فکر می‌کنم باید زود مشخص شود که چه کسی با چه روندی و چه زمانی این سوال را پاسخ خواهد داد.

* تعداد بسیار زیادی از شهروندان ژاپنی خواستار لغو بازی‌های المپیک هستند...

یاماگوچی: من فکر می‌کنم طبیعی است که مردم نمی‌خواهند مواردی را بپذیرند که می‌تواند همه‌گیری را طولانی کند. آنها از بدتر شدن اوضاع به دلیل ورود افرادی از کشورهای مختلف جهان به المپیک و پارالمپیک می‌ترسند.

به راحتی می‌توان گفت که این بازی ها به مردم شجاعت می‌بخشد اما من فکر نمی‌کنم بسیاری از افراد در شرایط شدید اقتصادی بگویند: تا زمانی که المپیک برگزار شود ما برای تقویت انرژی خود به غذا نیاز نداریم.

* نظر شما درباره برگزاری المپیک بدون تماشاگر چیست؟

یاماگوچی: شاید بهتر بود زمانی که شیوع کمتر شده بود این بحث را می‌کردیم. با توجه به شرایط موجود موضوع تماشاگران کوچکترین مسئله است.

* مقامات برگزاری چیزی نگفتند غیر از اینکه بازی‌ها را برگزار می‌کنند.

یاماگوچی: در جوامع ورزشی و همچنین در سیاست، سازمان‌های ژاپنی شخصیت منحصر به فردی دارند. جو غالب حاکی از آن است که صحبت در این باره (آیا المپیک برگزار می‌شود) مساوی شکست است و مردم از بحث و گفت‌گو اجتناب می‌کنند چرا که نمی‌خواهند ضعیف قلمداد شوند.

مردم ژاپن در کل ورزش را رد نمی‌کنند. برگزاری المپیک در این شرایط دشوار برای جامعه چه معنایی دارد؟ بحث آزاد ضروری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول