اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فعالیت 25 سلامت‌کده در کشور/ طب مدرن و سنتی باید در درمان کرونا در کنار هم باشند

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از فعالیت 25 سلامت‌کده در کشور خبر داد و گفت: باید در درمان بیماری کرونا دو مکتب طب رایج و سنتی در کنار هم باشند و از ظرفیت‌های هر دو در راستای ارتقای سلامت و بهبود علائم بیماران استفاده شود.

فعالیت 25 سلامت‌کده در کشور/ طب مدرن و سنتی باید در درمان کرونا در کنار هم باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب‌دا، نفیسه حسینی یکتا در حاشیه افتتاح سلامت‌کده ارائه دهنده خدمات سرپایی به بیماران کرونایی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر در راستای توسعه خدمات‌رسانی به بیماران باید با استفاده از طب تلفیقی درکنار طب رایج، از خدمات طب ایرانی و مکمل برای بیماران کرونایی به شکل مناسبی استفاده کرد.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کشورهای دارای مکاتب غنی طب سنتی برای کمک به کنترل بیماری کرونا از این ظرفیت استفاده و به عنوان یکی از ابزارهای درمانی معرفی کردند، افزود: بنابراین توصیه‌های طب سنتی می‌تواند در درمان بیماری کووید -19 و پیشگیری از این بیماری کمک کننده باشد.

وی با رد برخی از ادعاها در خصوص استفاده از ترکیب خاص در درمان بیماری کووید-19 بدون نیاز به درمان‌های رایج و داروهای شیمیایی عنوان کرد: باید در درمان بیماری کرونا دو مکتب طب رایج و سنتی در کنار هم باشند و از ظرفیت‌های هر دو در راستای ارتقای سلامت و بهبود علائم بیماران استفاده شود.

حسینی‌یکتا با بیان اینکه از ابتدای همه‌گیری بیماری کرونا تاکنون 90 طرح تحقیقاتی بر پایه طب سنتی و ایرانی در سامانه کارآزمایی ایران به ثبت رسیده که از این تعداد 45 طرح تکمیل و نتایج آن نیز به وزارت بهداشت اعلام شده است، تصریح کرد: برخی از این طرح‌ها درکمیته‌های تخصصی سازمان غذا و دارو به عنوان داروی کمک به درمان کرونا مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند و برخی نیز در حال طی کردن دریافت مجوز هستند.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه درحال حاضر 25 سلامتکده در سطح کشور فعال است خاطر نشان کرد: خدمات ارائه شده در این مراکز بر اساس دستورالعمل‌های پیشگیرانه و کمک درمانی که از سوی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/70066/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول