اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گفت‌وگوی تلفنی دبیر کل پیمان امنیت جمعی با وزیر امور خارجه تاجیکستان

دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی و وزیر امور خارجه تاجیکستان در تماس تلفنی در مورد آخرین وضعیت این سازمان گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگوی تلفنی دبیر کل پیمان امنیت جمعی با وزیر امور خارجه تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «استانیسلاف زاس» دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی و «سراج الدین مهر الدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

زاس در جریان این تماس تلفنی به مهر الدین در مورد روند اجرای تصمیمات نشست ماه دسامبر (2020 سال) شورای امنیت جمعی پیمان امنیت جمعی و اولویت‌های ریاست تاجیکستان در سازمان مذکور در سال 2021 میلادی اطلاعاتی را ارائه کرد.

شایان ذکر است که «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در نشست ماه دسامبر شورای سران کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی بر آمادگی «دوشنبه» برای تقویت تعامل برای تامین امنیت و زندگی امن و آرام مردم کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی، تاکید کرد.

همچنین وی باری دیگر توجه را به سمت افزایش خطرات و تهدیدهای امنیتی که بر اوضاع فعلی بین‌المللی و منطقه‌ای تاثیر منفی دارند و مستلزم تلاش بیشتر در چارچوب سازمان مذکور و قالب‌های گسترده‌تر است، متمرکز کرد.

رحمان همچنین دیدگاه تاجیکستان در مورد ابعاد اولویت دار ریاست بر سازمان پیمان امنیت جمعی در سال 2021 میلادی را ترسیم کرد.

اظهار شد که «دوشنبه» قصد دارد در دوره ریاست خود در سازمان مذکور بر گسترش تعاملات سیاسی، ادامه کار برای تقویت همکاری در حوزه نظامی و نظامی فنی و همچنین افزایش تعامل سازمان پیمان امنیت جمعی با سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای تمرکز کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول