اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پرورش 55 هکتاری آرتمیا در شهرستان عجب‌شیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب‌شیر از نهایی شدن پرورش سیست آرتمیا و بیومس آن در این شهرستان خبر داد.

پرورش 55 هکتاری آرتمیا  در شهرستان عجب‌شیر

به گزارش خبرگزاری فارس از عجب‌شیر، احمد اسلامی در بازدید از مجتمع استخرهای پرورش آرتمیا در حاشیه دریاچه ارومیه از نهایی شدن پروژه ۵۵ هکتاری پرورش آرتمیا در شهرستان عجب‌شیر خبر داد و اظهار داشت: این طرح در سطح ۵۵ هکتار به عنوان خلیج پرورش آرتمیا و در سطح یک هکتار پرورش جلبک برای تغذیه آرتمیاهای تولیدی با اعتباری بالغ بر۵۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی گفت: از کل مبلغ هزینه شده ۱۵ میلیارد به صورت تسهیلات دولتی و مابقی به صورت آورده شخصی در طول چندین سال هزینه شده است،در مطالعات اولیه حجم تولید سالانه سیست آرتمیا ۴ تن و بیومس آرتمیا ۱۰ تن در سال برآورد شده است.

گزارش فارس حاکی است،اخیراً با همکاری پژوهشکده بیوتکنولوژی شمال‌غرب کشور در راستای پرورش جلبک به‌صورت ۳ استخر با تیمارهای مختلف در فاز مطالعاتی بوده و اعتباری بالغ بر۵۰۰ میلیون ریال در مراحل اولیه برآورد گردیده است.

امید است با همکاری تنگاتنگ و رفع تناقضات پروژه شاهد افتتاح مجتمع تولید آرتمیا تا هفته جهادکشاورزی با حضور مسوولان ارشد کشور و استان باشیم.

انتهای پیام/60001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول