اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آقای رئیس! چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است

رئیس شورای شهر تبریز در حالی خواستار اعطای پاداش از سوی این مجموعه به بازیکنان تراکتور تبریز شده بود که جلسه هفته گذشته همین شورا بر سر حقوق عقب افتاده کارگران شهرداری به تشنج کشیده شد.

آقای رئیس! چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تبریز به معنای واقعی شهر اولین‌هاست، چه به لحاظ امور مدنی، مذهبی،تولیدی، اقتصادی و سیاسی و نظایر هم و چه به لحاظ اتفاقات و رخدادهای تعجب‌آور و به قول امروزی‌ها، یهویی!

شهر بدون گدا، تمیزترین شهر، توسعه یافته‌ترین کلانشهر ایران و نظایر آن القاب و عناوینی هستند که به حق شایسته و برازنده تبریز است اما باید در کنار همه این القاب و عناوین، به اتفاقات عجیب و خلق‌الساعه رخ داده در این شهر نیز توجه ویژه‌ای داشت.

یکی از نمونه‌های اخیر این اتفاقات عجیب و یهویی را می‌توان در اظهار نظر رئیس شورای شهر تبریز به وضوح مشاهده کرد، آنجا که جناب شهرام دبیری در جلسه شورا با اشاره به اینکه تیم فوتبال تراکتور با تیم استقلال تهران بازی حساسی دارد، پیشنهاد داده که شورا ولیمه و پاداشی هر چند ناقابل برای بازیکنان تیم تبریزی کنار بگذارد.

وی گفته است برای اینکه انگیزه تیم افزایش یابد در صورت برد پاداشی از طرف شهرداری برای بازیکنان تیم تراکتور در نظر گرفته شود، هر چند این پاداش از نظر ریالی کم باشد اما انگیزه‌ای برای بازیکنان خواهد بود.

رئیس شورای شهر تبریز مدعی شده با این اقدام بازیکنان نیز خواهند فهمید مدیریت شهری پشتیبان تیم است و با تلاش وافر و برد در مقابل استقلال موجب خوشحالی هوادان خواهند شد.

در اینکه تراکتور تیمی محبوب و پرهوادار است، هیچ شکی نیست و دلیل این ادعا اینکه همین چند هفته پیش نیز در حضور تیم‌های پایتخت‌نشین و مدعی پرهوادار بودن تهرانی توانست به عنوان محبوب‌ترین تیم آسیایی از نظر کاربران کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شود، اما باید به آقای رئیس گفت: چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است.

جناب رئیس در حالی خواستار اعطای پاداش از سوی شورا به بازیکنان تراکتور شده بود که گویا فراموش کرده که همین یک دو جلسه پیش شورا به دلیل مشاجره اعضای قدیم و جدید بر سر حقوق عقب افتاده کارگران شهرداری به تشنج کشیده شد.

البته با این پیش فرض نیز که شورای شهر چنین امکان و اجازه‌ای به لحاظ قانونی داشته باشد، باز این سوال مطرح می‌شود که اگر قرار است بازیکنان یک تیم خصوصی برای هر برد حتی با عنوان برد در یک بازی حساس و برای شادی هواداران، از شورای شهر پاداش دریافت کنند، پس بستن قراردادهای چند میلیاردی با چنین بازیکنانی چه لزومی داشته است، بازیکنانی که وظیفه اول و آخرشان برد و نتیجه‌گیری است، آن هم در تیم با ریشه و پر طرفداری چون تراکتور تبریز.

وقتی چنین پیشنهاداتی از سوی رئیس شورای شهر تبریز مطرح می‌شود، آن هم در شرایطی که موضوع عدم پرداخت یا تاخیر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری محل مناقشه‌ای چند ساله است، این تلقی به ذهن متبادر می شود که یا شورا و شهرداری لزوم و ضرورتی برای پرداخت مطالباتی از این دست احساس نمی‌کنند و یا اینکه تعریف ضرورت‌ها در حوزه شهری برای آنان تنها محدود به تعیین و تخصیص هبه و پاداش با عناوین مختلف و البته به نهادها و مجموعه های غیرمرتبط است.

حال باید نشست، منتظر بود و دید که آیا جناب رئیس شورای شهر تبریز پس از فراغت از حل و فصل امور انگیزشی برای بازیکنان چند میلیاردی یک تیم خصوصی فوتبال، برنامه و طرح ویژه‌ای برای روحیه بخشیدن به کارگران حقوق نگرفته شهرداری نیز دارند، کارگرانی که اتفاقاً بسیاری از آنها نیز طرفدار همین تیم میلیاردی تراکتور هستند و حسرت به دل بسیاری از آنها مانده که یک بار هم که شده با دریافت سر موعد حقوق، با خیالی آسوده و فارغ از دلشوره بی‌پولی و نگرفتن مزایا، به تماشای بازی‌های چشم نواز! بازیکنان گران قیمت تیم محبوبشان بنشینند.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول