اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آیا اختصاص اعتبار منوط به‌ افتتاح در این دولت است؟/ استاندار مازندران پاسخ دهد

سوالی که از دانشگاه علوم پزشکی مازندران داریم این است، پروژه‌ای که در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۱ سال از زمان کلنگ‌زنی آن می‌گذرد آیا نیازمند عزم راسخ استاندار، مسؤول ارشد دانشگاه علوم پزشکی مازندران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیست؟! و چرا مسؤولان استانی باید تنها به یک نامه‌نگاری ساده اکتفا کند و دست روی دست بگذارد و پیگیر مطالبات استان خود برای پروژه‌های مهم از مقامات بالادستی نباشند؟

آیا اختصاص اعتبار منوط به‌ افتتاح در این دولت است؟/ استاندار مازندران پاسخ دهد

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اجتماعی|آنچه که این روزها برای مازندران پرهیاهو دارای اهمیت است و افکار عمومی جامعه را از وضعیت شدید قرمز کرونایی هراسان کرده است، کمبود تخت‌های بیمارستانی است.

ساری به عنوان مرکز استان روزانه پذیرای تعداد بی‌شماری از بیمارانی است که از شهرستان‌های اطراف وارد مرکز استان می شوند تا از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند شوند.

در حال حاضر که حدود یکسالی است تمام مردم جهان با ویروس کرونا مواجه هستند و معلوم نیست تا چند سال دیگر درگیر این ویروس باشند ضرورت ارائه هر چه بهتر رسیدگی کادر درمان را دو چندان می‌کند.

بیمارستان‌های شهرستان ساری که از فرسودگی بالایی برخوردار هستند و گاهی در شرایط کرونایی بیماران با کمبود تخت بیمارستانی مواجه هستند که باید نسبت به ساخت بیمارستان در استان گام‌های جدی‌تری برداشته شود.

این خبرگزاری از زمان بازید محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه چندین گزارش در راستای پیگیری ساخت بیمارستان ماهفروجک ساری به افکار عمومی جامعه اطلاع‌رسانی کرد که تنها منتج به یک‌بار نامه‌نگاری استاندار مازندران به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور شد که نشان از این دارد آقای احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران برای رفع تکلیف تنها به نامه‌نگاری به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اکتفا کرده است.

سوال ما از استاندار مازندران این است با توجه به ارسال نامه به سازمان برنامه و بودجه کشور چه اندازه پیگیری جدی برای اختصاص اعتبار برای این پروژه در استان داشتید؟ با توجه به اینکه این پروژه در سفر لاری سخنگوی وزارت بهداشت و درمان و نماینده معین وزیر بهداشت در استان جز پروژه‌های اولویت‌دار مصوب شد چرا استاندار، دانشگاه علوم پزشکی را مجاب به پیگیری از طریق وزارت بهداشت نمی‌کند؟

سوالی که از دانشگاه علوم پزشکی مازندران داریم این است پروژه‌ای که در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۱ سال از زمان کلنگ‌زنی آن می‌گذرد آیا نیازمند عزم راسخ استاندار، مسؤول ارشد دانشگاه علوم پزشکی مازندران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیست؟! و چرا مسؤولان استانی باید تنها به یک نامه‌نگاری ساده اکتفا کند و دست روی دست بگذارد و پیگیر مطالبات استان خود برای پروژه‌های مهم از مقامات بالادستی نباشند؟

دانشگاه علوم پزشکی مازندران مدعی است که پروژه بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی ساری تنها ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با این میزان پیشرفت فیزیکی تا بهار سال آینده به بهره‌برداری نخواهد رسید.

آیا قرار است تمام پروژه‌های استان تنها در این ۶ ماه پایان دولت به بهره‌برداری برسد و اگر پروژه‌ای در این زمان به سرانجام نرسید بودجه بلوکه شود و اختصاص پیدا نکند!

ظاهرا این‌گونه است که نگاه‌های جزیره‌ای به پروژه‌ها شود، هدف افزایش پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها نیست و تنها به دنبال این هستند اگر پروژه‌ای در چند ماه اخیر پایان دولت به ثمر می‌رسد را به بهره‌برداری برساند و یقینا این نگاه‌ها در هیچ جای دنیا قابل دفاع نیست.

سوالی که در ذهن افکار عمومی نقش می‌بندد این است چرا سازمان برنامه و بودجه کشور نباید تلاشی برای افزایش پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها کند و اگر پروژه‌ای در این دولت به ثمر نرسید حداقل اعتبارات لازم در اختیار چنین پروژه‌های مهمی قرار دهد تا در دولت بعد به بهره‌برداری برسد.

پروژه‌هایی که احداث می‌شوند موروثی هیچ مسؤولی نیست بلکه برای نفع آحاد جامعه و پیشرفت هر کشور و استان است و جز مطالبات مردمی است و به همین دلیل مسؤولی که بودجه کشور را در دست دارد باید نگاه‌های جزیره‌ای خود را تغییر دهد و به دنبال پیشرفت کشور خود باشد.

به گزارش فارس، امیدواریم پیگیری‌های این خبرگزاری و مطالبات و خواسته‌های مردمی که به مسؤولان دارند جامه عمل پوشیده شود و مردم خرسند از انتخاب خود نسبت به مسؤولان در پشبرد توسعه استان شوند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول