اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

فرمانده ناجا: مقابله و پیروزی در برابر تهدیدات آمریکا و انگلیس برگرفته از فرهنگ «دفاع‌مقدس» است

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اهتمام ویژه به ترویج فرهنگ دوران دفاع مقدس گفت: امروز با تهدیدهای مستقیم و غیرمستقیم دشمنان خصوصاً آمریکا و انگلیس مقابله کرده و پیروز بوده‌ایم که این موفقیت برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است.

فرمانده ناجا: مقابله و پیروزی در برابر تهدیدات آمریکا و انگلیس برگرفته از فرهنگ «دفاع‌مقدس» است

به گزارش خبرگزاری فارس،  سردار"حسین اشتری" در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دوران دفاع مقدس اظهار داشت: مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" در خصوص دفاع مقدس فرمایشات ارزشمند و حکیمانه ای را بیان کرده اند؛ اگر ما بتوانیم تدابیر و منویات ایشان را با برنامه ریزی منظم دنبال کنیم قطعا اثرات و نتایج مطلوبی را به دست خواهیم آورد.

فرمانده ناجا ادامه داد: هیچ فردی به اندازه مقام عظمای ولایت امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" به دفاع مقدس و ابعاد آن نپرداخته است؛ درواقع دفاع مقدس یک ذخیره مطلوب، ارزشمند و جزء الطاف الهی است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه امام راحل فرموده اند دفاع مقدس نعمت الهی است، عنوان کرد: با تبیین ارزش های دوران دفاع مقدس و انعکاس آن به نسل امروز توانسته ایم در مقابل فتنه های دشمنان، گروه های ضدانقلاب، منافقان و ... به خوبی ایستادگی و مبارزه کنیم.

سردار اشتری تصریح کرد: امروز با تهدیدهای مستقیم و غیرمستقیم دشمنان خصوصا آمریکا و انگلیس علیه کشور مقابله کرده و پیروز بوده ایم که این موفقیت برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است؛ در واقع تاکنون با روحیه جهادی دوران دفاع مقدس در کشور شاهد رشد و پیشرفت بوده ایم و اقدامات رضایت بخشی نیز در تمامی عرصه ها ( پزشکی، دفاعی، هسته ای و خصوصا مقابله با کرونا ) صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه روحیه جهادی امروز برگرفته از فرهنگ دوران دفاع مقدس است، گفت: جوانان نسل حاضر به شهیدان حاج قاسم  ، زین الدین و شهید همت  تأسی می‌کنند؛ شهدا هدایت گر نسل جوان هستند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: طبق گزارش ارائه شده در این همایش بحمداله رشد خوبی را در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دوران دفاع مقدس در حوزه رسانه و ... شاهد هستیم؛ در واقع باید بیش از گذشته به ترویج فرهنگ دوران دفاع مقدس اهتمام ویژه داشته باشیم.

سردار اشتری با تأکید بر اینکه با پرداختن به موضوع فرهنگ دفاع مقدس می توانیم کشور را در مقابل تهدیدات دشمنان بیمه کنیم، گفت: امروز دشمن با هجمه های مختلف به افکار جوانان هجوم آورده است، از این رو اگر می خواهیم از این تهدیدات مصون بمانیم باید در این راستا بیش از گذشته اهتمام داشته باشیم.

فرمانده ناجا تأکید کرد: باید با برنامه ریزی دقیق و اصولی فرهنگ دوران دفاع مقدس را در نسل جدید حفظ کنیم؛ در این راستا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دوران دفاع مقدس متولی است اما نیروهای مسلح از جمله سپاه، ناجا، بسیج، وزارت دفاع و ... همه باید پای کار باشند و برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیش از گذشته به دوران دفاع مقدس بپردازند.

این مقام ارشد انتظامی به رمز موفقیت رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رزمندگان ما در آن دوران برای رضای خداوند و همچنین لبیک به فرمان حضرت امام (ره) وارد جبهه های حق علیه باطل شدند.

وی ادامه داد: شهید "حاج قاسم سلیمانی" فرمانده ای شجاع، ولایی و مردمدار بود، اما اخلاص، توکل به خدا و تبعیت محض از ولایت فقیه از ویژگی های بارز و رمز موفقیت ایشان در مبارزه با کفار بود.

سردار اشتری با تأکید بر اینکه امروز آثار و فرهنگ دفاع مقدس و همچنین مکتب شهید "حاج قاسم سلیمانی" می تواند بسیاری از مشکلات کشور را مرتفع کند، عنوان کرد: باید کاری کنیم که نسل امروز و جوانان ما در این مسیر حرکت کنند و در این صورت قطعا به موفقیت خواهیم رسید.

فرمانده ناجا در ادامه به عملکرد نیروی انتظامی در مقابله با ویروس منحوس کرونا اشاره کرد و گفت: حدودا 11 ماه است که کشور درگیر این ویروس شده است، بحمداله از همان روزهای اول نیروی انتظامی با تمامی ظرفیت ها برای مقابله با این ویروس آمادگی داشته است.

سردار اشتری با بیان اینکه نقش نیروهای مسلح در بحث مقابله با کرونا بی بدیل است، تصریح کرد: در خصوص ضدعفونی کردن معابر، ارائه خدمات به بیماران کرونایی در مراکز درمانی نیروهای مسلح، برخورد با محتکران، فاصله گذاری اجتماعی، محدودیت های ترافیکی و ... نیروهای مسلح خصوصا نیروی انتظامی با تمامی امکانات پای کار بودند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: نیروی انتظامی از یکم آذرماه سال جاری در خصوص محدودیت ترددها با 500 هزار نفر روز نیرو پای کار بود و در خصوص بازدید از صنوف نیز اقدامات مطلوبی انجام داده است.

وی ادامه داد: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور معاندان به دنبال تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی بودند که نیروی انتظامی نیز بحمداله در برخورد با این افراد به خوبی وارد عمل شد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه همکاران ما در نیروی انتظامی در شرایط حساس شیوع ویروس کرونا با روحیه جهادی پای کار آمدند، گفت: امروز شاهدیم که آمار بیماران و جان باختگان کرونا به یک پنجم رسیده است، البته تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری " مدظله العالی " در اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا نیز بسیار موثر بود.

سردار اشتری همچنین به موضوع واکسن کرونا نیز اشاره و عنوان کرد: مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" طی سخنانی در 19 دی ماه به مناسبت قیام خونین مردم قم به موضوع واکسن کرونا اشاره کردند که بسیار حکیمانه بود، ایشان فرمودند: ما از آمریکا، اسرائیل و فرانسه واکسن وارد نمی کنیم که این موضوع واکنش شدید رسانه های معاند را به دنبال داشت.

این مقام ارشد انتظامی گفت: تدابیر مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" قطعا به نفع مردم است، چرا که مهربان تر و دلسوزتر از ایشان برای مردم شخص دیگری را سراغ نداریم.

وی با بیان اینکه نتایج به دست آمده از تست واکسن کرونا در سایر کشورها تنها رسوایی به بار آورد، عنوان کرد: بحمداله این واکسن در کشور تولید و تست شده و قطعا به نتایج مطلوبی در این رابطه خواهیم رسید که همه اینها برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است.

این مقام ارشد انتظامی به موضوع کرونا و تجهیزات به کارگرفته شده ناجا در این رابطه اشاره کرد و گفت: بحمداله توانستیم با وجود تحریم ها در این حوزه با روحیه جهادی و تاسی از فرهنگ دوران دفاع مقدس موفق باشیم؛ ان شاء الله بتوانیم در این عرصه به یاری خداوند متعال، امام زمان (عج) و نایب برحق ایشان امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" و حضرت فاطمه الزهرا(س) به نتایج مطلوبی برسیم.

سردار اشتری در ادامه به نیروی انتظامی قبل از ادغام ژاندارمری، شهربانی و کمیته های انقلاب اشاره کرد و گفت: باید نقش ژاندارمری و رزمندگان آن دوران به خوبی برای نسل جوان انعکاس داده شود.

وی ادامه داد: ناجا در دوران دفاع مقدس 8 هزار و بعد از آن 5 هزار شهید تقدیم نظام کرده است از این رو باید نقش رزمندگان نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس به خوبی تبیین شود.

سردار اشتری گفت: امروز همکاران ما در نیروی انتظامی حافظان جان، مال و ناموس مردم هستند و جان خود را در این راه نثار می کنند ، از این رو باید جایگاه این افراد در جامعه ارتقاء یابد.

گفتنی است، امروز همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دوران دفاع مقدس به منظور تبیین سیاست ها، رویکردها، برنامه های توسعه و تحول در بنیاد حفظ آثار برای تاثیرگذاری و ماندگاری فعالیت ها ترسیم نقشه راه و همچنین بررسی راهکارهای مناسب برگزار شد.

بنابر این گزارش، در حاشیه این همایش از تعدادی آثار تولیدی فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و اداره کل حفظ آثار استان ها و سازمان ها با حضور سردار حسین اشتری رونمایی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول