اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

شاخص مرگ و میر نوزادان در کردستان کاهش یافت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شاخص NMR یا میزان مرگ نوزادان از 10.18 در هزار تولد در سال ۹۷ به 9.23 در هزار تولد در سال ۹۸ کاهش یافته است.

شاخص مرگ و میر نوزادان در کردستان کاهش یافت

صدیق جدیدالاسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد:  شاخص NMR  یا میزان مرگ نوزادان از 10.18  در هزار تولد در سال ۹۷ به 9.23 در هزار تولد در سال ۹۸ کاهش یافته است که این مهم  مورد تقدیر وزارت متبوع قرارگرفت.

وی در ادامه با اشاره به انجام اقدامات  تخصصی مورد نیاز بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور، افزود: با سفید شدن وضعیت بیماری کرونا در استان در هفته اول شهریور ماه امسال واحد MRI  فقط به بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور و اینتر مدیا اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: در مدت زمان یاد شده از تعداد ۱۱۷ بیمار مبتلا به این بیماری در استان برای ۹۲ بیمار MRI قلبی کبدی انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان  گفت: بخش نوروژلوژی برای تجمیع خدمات بیماران خاص به مرکز درمانی کوثر از ابتدای کرونا انتقال یافت.

فعالیت 79 نیروی متخصص در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان

جدیدالاسلامی با بیان اینکه ۷۹ نفر نیروی متخصص در بیمارستان‌های دانشگاهی در راستای مقابله و کنترل اپیدمی کرونا فعالیت دارند، اضافه کرد: همه بیمارستان‌های تابعه دانشگاه در استان در راستای آمادگی پذیرش بیماران مبتلا به کرونا و مدیریت بحران بیماری‌های عفونی ارزیابی شده‌اند.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایمنی و استقرار استانداردهای ایمنی بیمار در بیمارستان‌ها از طریق اشاعه فرهنگ گزارش دهی خطا بدون ترس از سرزنش با  ارسال بالغ بر ۳۷۵ مورد واقعه ناخواسته تهدید کننده حیات، علل ریشه‌ای وقوع آنها  بررسی و ارزیابی شده است.

جدیدالاسلامی در پایان با بیان اینکه بازدید از مطب‌ها مؤسسات پزشکی سطح استان جهت اطمینان از رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اپیدمی بیماری کووید ۱۹ همچنان ادامه دارد، خطاب به شهروندان اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید تا شاهد پیک چهارم بیماری در ماه‌های آینده نباشیم.

انتهای پیام/2330/71

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول