اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

کشف ۴۲۰۰ قبضه سلاح غیرمجاز و دستگیری ۷۶۰۰ نفر

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از کشف ۴۲۰۰ قبضه سلاح غیرمجاز توسط یگان حفاظت محیط زیست خبر داد.

کشف ۴۲۰۰ قبضه سلاح غیرمجاز و دستگیری ۷۶۰۰ نفر

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس پلیس پیشگیری ناجا از فعالیت شبانه‌روزی 607 پاسگاه محیط بانی و کشف 4 هزار و 200 قبضه سلاح غیر مجاز در 10 ماهه سال جاری توسط یگان حفاظت محیط زیست پلیس پیشگیری خبر داد.

سردار مهدی معصوم بیگی در تشریح این خبر اظهار داشت: بحمدالله با تمرکز ویژه پلیس پیشگیری برای حفاظت از محیط زیست کشور و جلوگیری از فعالیت شکارچیان غیر مجاز و سوداگران حیات وحش، شاهد توفیق بسیار خوبی در حفظ سرمایه‌های ملی کشور هستیم.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست و سرمایه های ملی کشور تعطیل بردار نیست، افزود: با تلاش شبانه روزی همکارانم در 607 پاسگاه محیط بانی، 4 هزار و 200 قبضه سلاح غیرمجاز از شکارچیان کشف و 7 هزار و 624 نفر در بازه زمانی 10 ماهه سال جاری دستگیر شده اند.

وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی سلاح های غیر مجاز کشف شده مربوط به استان های فارس، مازندران و لرستان است، خاطرنشان کرد: محیط بانان زحمتکش با همکاری یگان‌های انتظامی پلیس پیشگیری با کمترین امکانات و در شرایط سخت ماموریتی با افرادی که هوا، خاک و موهبت‌های موجود در حیات وحش را از بین می برند مبارزه می کنند لذا شایسته حمایت و تقدیر هستند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان محیط زیست کشور در 18 میلیون هکتار شامل پارک های ملی، پناهگاه‌های حیات وحش، آثار طبیعی ملی و مناطق حفاظت شده سراسر کشور تحت کنترل و گشت زنی شبانه روزی کارکنان یگان‌های حفاظت محیط زیست پلیس پیشگیری و محیط بانان هستند که با توجه به حجم گسترده حوزه سرزمینی تحت حفاظت، ایجاب می کند همه اقشار جامعه با عمل به مسئولیت اجتماعی خود یاریگر محیط بانان در حراست و حفاظت از سرمایه های ملی باشند.

سردار معصوم بیگی با تاکید بر اینکه با شکارچیان غیرمجاز و افرادی که اقدام به نگهداری سلاح غیرمجاز می‌کنند برابر قانون برخورد خواهد شد، خاطرنشان کرد: شهروندان و دوستداران محیط زیست می توانند برای حراست و حفاظت بیشتر از مواهب موجود در حیات وحش با سامانه 1540 محیط زیست و شماره 110 مرکز فوریت های پلیسی در سراسر کشور در ارتباط باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول