اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بسیج و سپاه پای کار مهار آتش در پارک ملی گلستان/ زمستان آتشین در جنگل‌های هیرکانی+تصاویر

بسیج و سپاه در همه عرصه‌ها پای کار است و این بار نیروهای بسیج و سپاه برای مهار آتش در منطقه جنگلی پارک ملی گلستان به جبهه جهادی رفتند تا در کنار نیروهای امدادی روند اطفای حریق سرعت بگیرد و نفس طبیعت به شماره نیفتد.

بسیج و سپاه پای کار مهار آتش در پارک ملی گلستان/ زمستان آتشین در جنگل‌های هیرکانی+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هر ساله در فصل تابستان آتش در کمین عرصه‌های جنگلی است اما این بار آتش در فصل زمستان جنگل‌های هیرکانی را نشانه گرفته و  از روز گذشته روند آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان با شدت و ضعف مواجه و هنوز خاموش نشده است.

اکثر آتش‌سوزی‌هایی که در مراتع و عرصه‌های جنگلی روی می‌دهد نقش خطای انسانی در میان است و گاه وزش باد و شرایط جوی گسترش آتش را سرعت می‌دهد.

 

اما این بار علت طعمه شدن ثروت ملی گلستان معلوم نیست به وسیله خطای انسانی رقم خورده یا فقط شرایط جوی و هوای گرم این حریق را به وجود آورده و دامن زده است، بسیج و سپاه که در همه عرصه‌های سازندگی، عمرانی، بهداشتی، درمانی، محرومیت‌زدایی و ... حضور فعال دارد برای خاموش کردن آتش نیز با روحیه جهادی وسط میدان عمل است.

 

فرمانده سپاه گالیکش در خصوص مهار آتش‌سوزی پارک ملی گلستان با استفاده از ظرفیت بسیج و سپاه گفت: اعزام بسیجیان و پاسداران سپاه گالیکش برای کمک به اطفا حریق پارک ملی گلستان انجام گرفته است.

احمد کوهستانی با اشاره به ضرورت حراست و صیانت از منابع ملی بیان کرد: به درخواست مدیرکل محیط‌زیست گلستان و دستور فرمانده سپاه نینوا استان گلستان؛ سپاه شهرستان گالیکش مامور به کمک در اطفا حریق پارک ملی گلستان شد.

 

وی تصریح کرد: امروز، لحظاتی پس از دریافت دستور، جمعی از بسیجیان و پاسداران شهرستان گالیکش برای کمک به اطفا حریق پارک ملی گلستان به منطقه اعزام شدند.

گفتنی است محدوده تفرجگاه دره شمالی تنگراه در پارک ملی گلستان از عصر دیروز ساعت 16 طعمه حریق شده است، بنا به گفته کارشناسان آتش‌سوزی بر اثر افزایش دمای هوا بوده و هنوز بعد از 24 ساعت این آتش به طور کامل فروکش نکرده است، در حالیکه نیروهای امدادی در منطقه حضور دارند و تلاش‌ها برای مهار حریق ادامه دارد.

 

دو بالگرد به منظور خاموش کردن حریق عرصه‌های جنگلی در پارک ملی گلستان به منطقه اعزام شده است.

با استفاده از ظرفیت بسیج مردمی و ۵۰ نفر از نیروهای محیط زیست و ۱۲ نفر از نیروهای منابع طبیعی عملیات اطفا ادامه دارد، جمعیت هلال احمر و فرمانداری در این زمینه ایفای نقش می‌کنند تا آتش خاموش شود.

 

جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور هادی حق شناس استاندار گلستان در منطقه تشکیل شد قرار است پس از بررسی اگر نیاز به نیروی پشتیبانی بیشتری باشد به ظرفیت فعلی افزوده شود.

انتهای پیام/83001/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول