اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ساعدی مطرح کرد: بیکاری 35 درصدی در هویزه و فعالیت‌های نیروهای غیربومی در سایت‌های نفتی منطقه

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس گفت: ما در هویزه و دشت آزادگان با نرخ بیکاری 35 درصدی مواجهیم و این در حالی است که با وجود صراحت قانون برای بکارگیری نیروهای بومی سایت‌های نفتی منطقه از این مسأله سر باز می‌زنند .

ساعدی مطرح کرد: بیکاری 35 درصدی در هویزه و فعالیت‌های نیروهای غیربومی در سایت‌های نفتی منطقه

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت:‌ما با حجم وسیعی از بیکاران اعم از جوانان تحصیل کرده و غیره در منطقه هویزه و دشت آزادگان مواجه هستیم و نرخ بیکاری در این منطقه 35 درصد است.

وی افزود: بیکاری جوانان این منطقه در حالی است که با فعالیت گسترده سایت‌های نفتی در این منطقه موسوم به غرب کارون مواجهیم اما متأسفانه آنها حاضر نیستند نیروهای بومی را به کار بگیرند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس اظهار داشت: قانون برنامه ششم تصریح دارد که در این موارد باید نیروهای بومی به کار گرفته شوند و طبق دستور وزیر نفت هم این موضوع هم شامل حال شرکت‌های دولتی و هم شرکت خصوصی و پیمانکار طرف قرارداد وزارت نفت.

ساعدی خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود صراحت قانون و دستور وزیر نفت چنین موضوعی در بحث سایت‌های نفتی در منطقه هویزه و دشت آزادگان اجرایی نمی‌شود و آنها حاضر نیستند که نیروهای بومی منطقه را به کار بگیرند.

وی افزود: علاوه بر این، این سایت‌های نفتی زمین‌های کشاورزی مردم را برای فعالیت‌های نفتی خود گرفته‌اند و در اکثر موارد پول این زمین‌ها را به صاحبانشان پرداخت نکرده‌اند و ما در این زمینه شاهد پرونده‌های زیادی در بخش حقوقی وزارت نفت هستیم که پول صاحبان این زمین‌ها پرداخت نشده است.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس اظهار داشت: در مواردی سایت‌های نفتی با صاحبان زمین‌ها قرارداد امضاء کرده‌اند که زمین آنها برای فعالیت‌های نفتی این پیمانکاران مورد استفاده قرار گیرد و این پیمانکاران نیز صاحبان این زمین‌ها را در سایت نفتی خود به کار گیرند اما با وجود امضاء قرارداد و همه قول‌ها و ... به تعهدشان عمل نکرده‌اند.

ساعدی خاطرنشان کرد: این وضعیت یک نوع بدبینی نسبت به مسؤولین را در میان مردم ایجاد کرده و وقتی هم با آنها صحبت می‌شود آنها این صحبت‌ها را یک نوع توجیه کردن قلمداد می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه هویزه و دشت آزادگان در مناطق مرزی کشور قرار دارد ما سعی داریم که آرامش را در منطقه حفظ کنیم و یک منطقه آرامی را داشته باشیم اما اینگونه اقدامات سایت‌های نفتی در عدم بکارگیری مردم موجبات ناراحتی و نارضایتی مردم را فراهم کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول