اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

رفع تحریم‌ها مطالبه همگانی است

امام جمعه سیرجان گفت: بازگشت آمریکا به برجام بدون رفع تحریم‌ها هیچ نفعی برای ملت ایران ندارد و رفع تحریم‌ها مطالبه همگانی است.

رفع تحریم‌ها مطالبه همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و بیان نقش تأثیرگذار سیاسی و اجتماعی ایشان، اظهار کرد: زنده نگه داشتن فاطمیه سبب زنده شدن مکتب حضرت زهرا (س) یعنی حمایت از ولایت و امامت می‌شود و حضرت زهرا (س) مجاهد فی سبیل‌الله بودند که ولایت و امامت را لحظه‌ای تنها نگذاشتند.

امام جمعه سیرجان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نوزدهم دی‌ماه و عدم اصرار به بازگشت آمریکا به برجام اشاره کرد و گفت: بازگشت آمریکا به برجام در صورت رفع نشدن تحریم‌ها به ضرر ما است و رفع تحریم‌ها مطالبه همگانی ملت ایران است که باید محقق شود و ارتباطی به بازگشت برجام نخواهد داشت.

وی افزود : همان‌طور که رهبری فرمودند و تاکید دارند باید با قوی‌شدن در مقابل تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان، نقشه تحریم آنها را خنثی کنیم، رشد وتوسعه‌های علمی و دفاعی از اصول قدرت ما در مقابل امریکا است و یادمان نرود که سازش با آمریکا مشکلات را حل نمی‌کند.

امام جمعه سیرجان با  تقدیر از بیان قاطع رهبری در ممنوعیت واردات واکسن ضد کرونا از آمریکا و انگلیس، گفت: اگر آمریکا و انگلیس واقعاً در تولید این واکسن موفق بودند باید وضعیت کرونا در آن کشورها بهبود می‌یافت و روزانه اینقدر تلفات بالای کرونایی نداشتند در حالی که بدترین وضعیت کرونا مربوط به این دو کشور است.

خطیب جمعه سیرجان افزود : واردکردن واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع است، اما  نظام اسلامی ایران  با تکیه دانشمندان و تولید داخلی دست رد به سینه آمریکا و انگلیس می‌زند و اگر هم بخواهیم از کشوری واکسن را وارد کنیم براساس تصمیم مسئولان این کشور باید آن کشور مورد اطمینان باشد، گرچه ما مطمئن هستیم به‌زودی خودمان تولید انبوه واکسن داخلی را داریم.

حجت‌الاسلام شیخ مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان اظهار کرد: امروز اطاعت از ولایت و رهبری موجب عزت و سربلندی همگان می‌شود. هرجا فرامین ولی امر مسلمین را اجرا کردیم، رحتمی بر ما نازل شد و هر جا دستورات ایشان را رعایت نکردیم ضربه خوردیم و بعضا افرادی مورد نفرت مردم نیز قرار گرفتند.

وی ابراز داشت: طی روزهای گذشته دو شخصیت بزرگ و ممتاز همچون شهید فخری‌زاده و علامه مصباح‌یزدی را از دست دادیم که این دو بزرگوار در سنگر معارف دین و مسأله هسته‌ای گام‌های بزرگی برداشتند.

جعفری ادامه داد: چهلمین روز عالم مجاهد و ‌پارسا آیت‌الله یزدی را داریم در حالی مقام معظم رهبری در پیام تسلیت‌شان ایمان راسخ به مبانی انقلاب و استقامت در این راه، غیرت دینی و انقلابی، حضور پیوسته در تمام دوران‌های انقلاب، مبارزات ایشان قبل از انقلاب را از مهترین شاخص‌های این عالم مجاهد برشمردند.

حجت‌الاسلام رفیعی امام جمعه فاریاب اظهار داشت: یکی از افتخارات شیعه داشتن کتاب‌های ادعیه است؛ دعاکردن روحیه تواضع را در انسان تقویت می‌کند و روحیه تکبر را از بین می‌برد.

وی از دست‌اندرکاران برگزاری مجالس سالروز شهادت حاج‌قاسم سلیمانی تقدیر و تشکر کرد.

رفیعی ماجرای گنگره اروپا را همان بلایی که سال 88 می‌خواستند بر سر کشور ما بیاورند دانست و گفت: در ساخت واکسن کرونا باید به دانشمندان خودمان اعتماد کنیم.

منتظر رهاورد سفر استاندار به جنوب هستیم

حجت‌الاسلام امین کمالی امام جمعه موقت جیرفت اظهار کرد: اینکه ۲۵ میلیون نفر در تشییع حاج‌قاسم شرکت می‌کنند مربوط به دنیاست و مقامات الهی وی در آخرت به خاطر این خواهد بود که در دنیا تکبر نداشت و اهل فساد نبود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی، برآمده‌ از سیره رهبران الهی به ویژه حضرت محمد (ص) و حماسه‌هایی همچون بعثت، غدیر و عاشورا است و آنچه امروز کاخ‌های ستم را به لرزه انداخته است، اسلام محمدی است چون محرومان را در سرلوحه کار خود قرار داده و هیاهوی تشنگان قدرت را به هیچ و پوچ می‌انگارد.

کمالی اظهار داشت: با ابراز تاسف برخی در داخل نظام کشورمان دَم از مذاکره می‌زنند و بعضی از ساده‌لوحان می‌گویند که ما سایه جنگ را بردیم؛ سران استکباری دنیا و مسئولان خودفروخته بدانند که دست رزمندگان انقلاب اسلامی روی ماشه است.

وی با اشاره به سفر استاندار کرمان به جنوب کرمان و جیرفت افزود: استاندارد در نظر داشته باشند، اول محصولات کشاورزی است. آنگونه که استاندار گفتند که در باب سرمازدگی محصول سیب‌زمینی کمک می‌کنند، از استاندار مطالبه می‌کنیم که این ملتی را که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند را تنها نگذارید.

کمالی خاطرنشان کرد: در این سفر اشاره‌ای به هلیل‌رود نشد و لازم است در رابطه با آب هلیل‌رود اقناع‌سازی صورت گیرد، انتقال آب هلیل‌رود اتفاقاتی را رقم خواهد زد مانند خشک شدن باغ‌ها و چاه، افزایش ریزگردها و بیکاری جوانان و اگر انتقال آب برای هفت‌باغ باشد مردم اجازه انتقال آب را نمی‌دهند و منتظر رهاورد این سفر هستیم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص مسائل شهرستان جیرفت، در موضوع کپسول گاز مشکل داریم، بیان داشت: از یک طرف به خاطر ویروس کرونا، مجالس مذهبی را محدود کرده اید، اما برای کپسول گاز صف وجود دارد، علت این دوگانگی چیست؟ مشکل و موضوع دیگر مردم، نفت سفید است. مردم برای دریافت نفت سفید مشکل دارند و اکنون زیرساخت‌های لازم برای گاز فراهم است، چرا لوله‌کشی گاز را به تعویق انداخته‌اید.

حجت‌الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار تصریح کرد: یکی از برکات قیام فاطمی افشاء چهره نفاق بود که شناخت جریان نفاق از مشکل‌ترین و پیچیده‌ترین امور در جامعه اسلامی است .

وی ابراز کرد: متاسفانه در چند سال گذشته بیشتر تلاش مسئولان در رفع تحریم بوده است، در حالی که رهبر معظم انقلاب بر خنثی‌سازی تحریم‌ها اصرار و تاکید داشتند.

 منتظری از راه‌اندازی پلیس فتا در شهرستان انار تشکر کرد و گفت: با مراجعه به پلیس فتا بسیاری از خطرات و تهدیدات جانی، مالی، حیثیتی و آبرویی کنترل شده و بستر مناسب و امن برای حضور جوانان و نوجوانان در فضای مجازی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/3388/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول