اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سرخس دروازه اصلی کشور با آسیای میانه است

استاندار خراسان رضوی گفت: مهمترین مصوبه و کار اساسی ما برای سرخس، جاده سرخس - مشهد است به خصوص اینکه سرخس دروازه اصلی کشور با آسیای میانه است و زیرساخت‌های بسیار خوبی مانند ریل و فرودگاه برای ایجاد زمینه جهش اقتصادی در سرخس وجود دارد .

سرخس دروازه اصلی کشور با آسیای میانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخس، محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای اداری شهرستان سرخس که شامگاه پنج شنبه در سالن اجتماعات شهرک گاز شهید مهاجر برگزار شد، اظهار کرد: سرخس با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد یکی از شهرستان‌های مهم و اثرگذار خراسان رضوی است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سرخس دروازه اصلی کشور با آسیای میانه است، گفت: زیرساخت‌های بسیار خوبی مانند ریل و فرودگاه برای ایجاد زمینه جهش اقتصادی در سرخس وجود دارد.

وی به وجود زمینه‌های توریستی، سددوستی و پالایشگاه گاز در سرخس اشاره و عنوان کرد: پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد یکی از مراکز مهم تولید گاز در منطقه است؛ سرخس برخوردار از نعمت‌های مختلف خدادادی بوده و باید توجه بیشتری به اینجا شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: از امروز صبح بازدیدهایی از سرخس داشتیم و تلاش ما این است که یک بخش از مطالبات مردمی که مطرح شد با هماهنگی دستگاه‌ها تعهدات این جلسه را عملیاتی کنیم و مشکلات مردم باید رفع شود.

معتمدیان گفت: چند کار اساسی باید در سرخس انجام شود که یکی بحث جاده است که مهمترین مصوبه ما بحث جاده است تا با توجه به ظرفیت‌های موجود نسبت به سرعت بخشیدن به پروژه اقدام شود و بتوانیم با تخصیص‌های حداکثری روند انجام پروژه را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: بنا بوده ۳۰ درصد هزینه این پروژه را وزارت نفت تامین کند و تلاش می‌کنیم تا این وزارت خانه به تعهد مالی خود عمل کند ضمن اینکه ما ماده ۵۶ در مورد استقراض از بانک‌ها و بازپرداخت توسط برنامه بودجه را داریم، باتوجه به اینکه این پروژه یک پروژه ملی است و در سفری که وزیر راه و شهرسازی به استان دارد درخواست فعال سازی این پروژه را خواهیم داشت.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بحث فعال‌سازی فرودگاه سرخس را رایزنی کردیم، گفت: می‌خواهیم پروازها در این فرودگاه را فعال کنیم.

معتمدیان در ادامه به مشکلات ترانزیتی از مرز ترکمنستان اشاره و تاکید کرد: پیگیری برای رفع موانع با ترکمنستان در سطح ملی و وزارت خارجه داشتیم و سعی می‌کنیم این مشکل را رفع کنیم چراکه باعث رکودهایی شده و با دیپلماسی فعال این موانع برداشته شود و موانع ترانزیتی و مرزی رفع شود.

وی گفت: حدود ۳۰ مصوبه در حوزه معاونت عمرانی برای شهرستان سرخس مصوب شد که باید بررسی مجدد، زمان‌بندی، ابلاغ و پیگیری شود که در زمینه پیگیری مصوبات چند کارشناس ابلاغ گرفتند تا فقط این موضوعات را پیگیری کنند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: برخی پروژه‌ها با مشکل تامین مالی مواجه است اما این دلیل نمی‌شود که کارها پیگیری نشود؛ پروژه‌هایی که امکان واگذاری به بخش خصوصی را دارد به بخش خصوص واگذار می‌کنیم و سعی می‌کنیم با فروش املاک سازمان‌ها تامین مالی انجام شود.

معتمدیان تاکید کرد: تکمیل‌ پروژه‌های نیمه تمام اولویت ما است و از مدیران می‌خواهیم با تمام توان این پروژه‌ها را به اتمام برسانند و می‌توانند در این مسیر از ظرفیت نهادهای انقلابی استفاده کنند.

سرخس قطب اقتصادی خراسان است

امام جمعه سرخس نیز در این جلسه گفت: این شهرستان منابع اقتصادی مهمی دارد و توجه ویژه و مکفی به سرخس نشده است.

حجت الاسلام محمد بختیاری بیان کرد: در دهه ۶۰ که پالایشگاه سرخس افتتاح شده و در همان زمان بحث دو بانده شدن جاده توسط وزارت نفت مطرح بوده، اما آن توجه ویژه نشده و جاده سرخس جاده خوبی نیست، ضمن اینکه سرخس قطب اقتصادی خراسان رضوی است و امیدواریم سرخس منطقه آزاد شود و از لحاظ اقتصادی برای کشور مهم است.

وی بر با تعامل با وزارت نفت برای حل بسیاری از مشکلات تاکید کرد و گفت: ظرفیت سددوستی تامین کننده بخش عمده آب مشهد است، اما مردم اینجا از لحاظ آب شرب مشکل دارند.

گفتنی است؛ استاندار خراسان رضوی روز پنجشنبه در سفر به سرخس با حضور در گلزار شهدای گمنام مزداوند به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و از روستای پسکمر این شهرستان نیز بازدید و از نزدیک با مردم این روستا گفت‌وگو کرد.

محمدصادق معتمدیان در این سفر علاوه بر بهره‌برداری از فاز یک پارک گوگردی گنبدلی در منطقه خانگیران سرخس، از پاسگاه مرزی پل خاتون، سد دوستی، منطقه ویژه اقتصادی سرخس بازدید کرد، وی در این سفر با حضور در منزل شهید عظیم بلقدر یاد و خاطره این شهید را گرامی داشت.

ملاقات چهره به چهره با مردم در حضور برخی دستگاه‌های اجرایی برای رسیدگی به مشکل مردم از دیگر برنامه‌های سفر استاندار خراسان رضوی به سرخس بود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول