اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بسته خبری| واگذاری بیش از ۴۱۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مدد جویان کمیته امداد تربت‌جام

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت‌جام با اشاره به سفر رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به این شهرستان، گفت: در سفر آقای بختیاری به این منطقه طرح تولید مبلمان، فیزیوتراپی و پهباد سمپاش با اختصاص بیش از ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به بهره‌برداری رسید.

بسته خبری| واگذاری بیش از ۴۱۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مدد جویان کمیته امداد تربت‌جام

به گزارش خبرگزاری فارس از خراسان رضوی، در بسته خبری امشب خبرهای همچون «واگذاری بیش از ۴۱۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مدد جویان کمیته امداد تربت‌جام»، «احداث ۲۰۰ واحد مسکونی، ۳۰۰ اشتغال خانگی و لوله‌کشی گاز ۹۰۰ واحد مسکونی صالح‌آباد»، منتشر شده است.

واگذاری بیش از ۴۱۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مدد جویان کمیته امداد تربت‌جام

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت‌جام با اشاره به سفر رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به این شهرستان در مراسم بهره‌برداری از پهباد سمپاش اظهار کرد: با فشردگی سفر آقای بختیاری به این منطقه طرح تولید مبلمان داری، فیزیوتراپی و پهباد سمپاش با واگذاری بیش از ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات. با حضور مسئولان محلی به بهره‌برداری رسید.

شیرمحمد شاکری برآبادی افزود: بیش از ۴۱۰ میلیون تومان به مدد جویان کمیته امداد این شهرستان تسهیلات واگذار شد که هم‌زمان با سفر رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور این طرح‌ها اشتغال‌زایی ازجمله پهباد سمپاش به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان، طرح تولید مبلمان داری به مبلغ ۵۰ میلیون تومان و فیزیوتراپی به مبلغ ۶۵ میلیون تومان با اعطای تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به آزمایش پهباد سمپاش و قرار گرفتن در ارتفاع ۳۰ تا ۴۰ متری و کنترل تا شعاع یک کیلومتری توسط خلبان، بیان کرد: در کشور پنج دستگاه پهباد سمپاش هست که با پیگیری‌های انجام‌شده یک دستگاه به این شهرستان اختصاص و برای ۴ نفر مددجو اشتغال‌زایی شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت‌جام ادامه داد: طرح دیگر تولید مبلمان اداری که به همت یک خواهر و برادر مددجو انجام شد که علاوه بر استفاده از تسهیلات ۶۵ میلیونی از این اداره که آورده متقاضیان نیز ۳۵ میلیون تومان برآورد می‌شود.

شاکری برآبادی با اشاره به طرح فیزیوتراپی، تصریح کرد: این واحد درمانی با تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی کمیته شروع و با ۵۰ میلیون آورده مددجو برای تجهیز برای چند نفر نیز اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ مددجو در نوبت دریافت جهیزیه هستند، گفت: با پیگیری‌های اولیه و بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از دو خانواده شیعه و اهل سنت مددجو این شهرستان که یکی از آن‌ها دارای پنج دختر دم بخت و بی‌سرپرست و دیگری مادر در قید حیات و دارای چهار دختر هستند، درخواست مسکن و جهیزیه را داده ایم که امیدواریم علاوه بر تحقق خواسته این دو خانواده، دستور ۱۴۰ جهیزیه هم تحقق یابد.

گفتنی است: مراسم بهره‌برداری از اولین پهباد سمپاش با حضور فرماندار، امام‌جمعه و جمعی از مدیران اجرایی به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت‌جام در محل هنرستان کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

احداث ۲۰۰ واحد مسکونی، ۳۰۰ اشتغال خانگی و لوله‌کشی گاز ۹۰۰ واحد مسکونی صالح‌آباد

فرماندار صالح‌آباد با اشاره به دستاورد سفر رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و هیئت همراه؛ از احداث ۲۰۰ واحد مسکونی، ۳۰۰ اشتغال خانگی و لوله‌کشی داخلی گاز ۹۰۰ واحد مسکونی در این شهرستان محروم و مرزی خبر داد.

ولی قلیچی با قدردانی از حضور سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در شهرستان مرزی و محروم صالح‌آباد، اظهار کرد: در این سفر پس از بازدید از طرح اشتغال‌زایی تولید فرش و گلیم و انجام صادرات آن، مقرر شد با کمک کمیته امداد ۳۰۰ اشتغال خانگی در برخی از روستاهای این شهرستان محروم و مرزی برای زنان سرپرست خانوار راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۵ واحد مسکونی در سطح شهرستان در حال ساخت است، افزود: با مساعدت ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز در سال ۱۴۰۰ به این شهرستان اختصاص یافت.

فرماندار صالح‌آباد بابیان اینکه لوله‌کشی داخلی گاز ۹۰۰ واحد مسکونی مددجویان با مشارکت کمیته امداد و استانداری خراسان رضوی در این سفر بااعتبار ۵۴ میلیارد ریال نیز آغاز شد، بیان کرد: افزایش اعتبارات و تسهیلات اشتغال ماده ۱۶ مشارکت در تهیه تبلت دانش‌آموزی، تأمین وسایل گرمایشی و تأمین ۲۰۰ سری جهیزیه ازجمله درخواست‌های کتبی مددجویان به رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور بود که از سوی وی دستور پیگیری داده شد.

در ادامه رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) صالح آباد با اشاره به ضریب محرومیت، هشت منطقه مرزی را محروم ترین شهرستان های کشور دانست و گفت: یکی از برنامه‌های این سفر، لوله کشی گاز ۹۰۰ خانوار از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در این شهرستان است.

رضا جانبی افزود: در بیش از پنج هزار منزل مددجویان کمیته امداد علمک گاز نصب شده و لوله کشی گاز نیز در حال انجام است و در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با استاندار خراسان رضوی منعقد شده و نیمی از هزینه لوله کشی گاز را استانداری و نیم دیگر را کمیته امداد انجام می دهد.

انتهای پیام/۷۰۰۴۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول