اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان از ایران تشکر کرد

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در دیدار سفیر ایران، ضمن تقدیر از مواضع این کشور در جنگ دوم قره‌باغ، خواستار تداوم همکاری‌های نظامی بین دو کشور شد.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان از ایران تشکر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با وزیر دفاع این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

رسانه‌های جمهوری آذربایجان از جمله «آذرتاج»، امروز پنجشنبه گزارش دادند که «ذاکر حسن‌اف»، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در این دیدار از مواضع جمهوری اسلامی ایران در جنگ دوم قره‌باغ تقدیر و تشکر کرده است.

ژنرال حسن‌اف با اشاره به اینکه  جلسات سران و مقامات آذربایجان و ایران نقش مهمی در توسعه روابط دوجانبه دارد، بر ادامه همکاری‌های نظامی تأکید کرد.

وزیر دفاع آذربایجان همچنین به سفیر ایران آغاز مأموریتش را تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد و از سفیر ایران خواست سلام او را به سرلشکر «محمد حسین باقری»، رئیس ستاد نیروهای مسلح ایران و سرلشکر «امیر حاتمی»، وزیر دفاع و نیروهای مسلح ایران برساند.

سفیر ایران در باکو نیز به نوبه خود، پیروزی نیروهای جمهوری آذربایجان در جنگ قره‌باغ و آزادی مناطق اشغالی این کشور را به ملت و دولت جمهوری آذربایجان تبریک گفت و برای شهدای نظامی و غیرنظامی این جنگ طلب رحمت و برای مصدومان شفای عاجل مسئلت کرد.

سید عباس موسوی از انتصاب خود به عنوان سفیر در جمهوری آذربایجان، یک کشور دوست ابراز خرسندی کرد و گفت که از هیچ تلاشی برای توسعه روابط دو کشور به ویژه در زمینه نظامی دریغ نمی کند. سفیر کشورمان تاکید کرد که توسعه همکاری‌های نظامی بین دو کشور عامل مهمی در تأمین امنیت منطقه است.

در این نشست وضعیت فعلی همکاری‌های نظامی جمهوری آذربایجان و ایران ، چشم انداز توسعه روابط در زمینه های نظامی-فنی ، آموزش نظامی و پزشکی نظامی و همچنین مشکلات منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول