اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار اف‌بی‌آی به رؤسای پلیس سراسر آمریکا برای آماده‌باش حداکثری

سرپرست پلیس فدرال آمریکا در تماس تلفنی با رؤسای پلیس این کشور از آن‌ها خواست در روزهای منتهی به بیستم ژانویه در آماده‌باش حداکثری به سر ببرند و در به اشتراک‌گذاری هر نوع اطلاعاتی کوتاهی نکنند.

هشدار اف‌بی‌آی به رؤسای پلیس سراسر آمریکا برای آماده‌باش حداکثری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اداره تحقیقات فدرال آمریکا «اف‌بی‌آی» به روسای پلیس در سراسر آمریکا هشدار داده در حالت آماده‌باش بالا باشند و به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به وقایع منتهی به تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب ادامه دهند.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از کسانی که بخشی از این تماس‌ها بوده‌اند، این هشدار در تماس ۴۵ دقیقه‌ای «کریستوفر ری» سرپرست اف‌بی‌آی و «کن کوچنلی» سرپرست خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده با روسای پلیس مطرح شده است.

بنابر گزارش‌ها، این دو مقام درباره احتمال خشونت از سوی تندروها ابراز نگرانی کرده و از نیروهای مجری قانون خواسته‌اند در سراسر کشور هر گونه نشانه دال بر مشکل را رصد کنند.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، رئیس پلیس میامی در این خصوص به نیویورک تایمز گفت ری به آن‌ها گفته که همه اطلاعات را به اشتراک بگذارند و هر چیزی را اطلاعات جدید تصور کنند.

یکی دیگر از روسای پلیس که نام وی فاش نشده گفت به نظر می‌رسید آن‌ها نگران حملات احتمالی علیه ساختمان‌های کنگره ایالتی، ساختمان‌های فدرال و خانه اعضای کنگره هستند.

اف‌بی‌آی در گفت‌وگو با هیل این تماس را تایید و اعلام کرد زمان آن چهارشنبه عصر به وقت محلی بوده است، اما از بیان جزئیات خودداری کرد.

پیشتر «لتیشیا جیمز» دادستان کل ایالت نیویورک هشدار داد، تروریست‌های داخلی قصد دارند روز برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب آمریکا، به ساختمان کنگره ایالت‌های مختلف حمله کنند.

جیمز در نشستی خبری گفت: «شورشیان و تروریست‌های داخلی در نظر دارند تا چهارشنبه هفته آینده، به ساختمان کنگره ایالتی نیویورک در [شهر] آلبانی و دیگر ساختمان‌های کنگره در سرتاسر کشور، حمله کنند».

دادستان کل نیویورک افزود، دفتر او همکاری با نیروهای مجری قانون، تلاش دارند اطمینان یابند حادثه مرگبار حمله به کنگره آمریکا که چهارشنبه هفته گذشته در واشنگتن دی‌سی رخ داد، در این شهر تکرار نشود.

چهارشنبه هفته گذشته همزمان با بر‌گزاری جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی بایدن، عده‌ای از هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند به داخل آن یورش بردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند. 

خبرنگار شبکه فاکس‌نیوز در این خصوص گزارش کرد که تعداد نیروهای گارد ملی که به حالت آماده‌باش وارد واشنگتن دی سی می‌شوند در حال افزایش است و تا روز شنبه هفته آینده، مجموع نیروهای گارد ملی آمریکا در پایتخت ایالات متحده به دست‌کم ۱۰ هزار نیرو خواهد رسید.

وبگاه «بیزنس اینسایدر» گزارش کرد که تا روز ۱۵ ژانویه (۲۶ دی ماه)، تقریباً دو هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی به ترتیب در کشورهای افغانستان و عراق حضور خواهند داشت که در کل مجموع‌ آنها به پنج هزار نفر می‌رسد که کمتر از تعداد نظامیان آمریکایی هستند که هم‌اکنون برای مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری بایدن در واشنگتن دی سی مستقر شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول