اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

محققان: واکسن‌های چینی در برابر کرونای انگیسی موثر هستند

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد، واکسن‌هایی که در حال حاضر برای واکسیناسیون گسترده در چین در دسترس هستند، می‌توانند نوع ویروس کرونا را که ماه گذشته در انگلیس شناسایی شد، به طور موثر خنثی کنند.

محققان: واکسن‌های چینی در برابر کرونای انگیسی موثر هستند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌تی‌جی‌ان، زنگ ییکسین، معاون کمیسیون بهداشت ملی چین با انتشار بیانیه‌ای گفت: مطالعاتی که اخیرا صورت گرفته نشان می‌دهد، واکسن‌هایی که در حال حاضر برای واکسیناسیون گسترده در چین در دسترس هستند، می توانند نوع ویروس کرونا را که ماه گذشته در انگلیس شناسایی شد، به طور موثر خنثی کنند.

معاون کمیسیون بهداشت ملی این بیانیه را در طی یک کنفرانس مطبوعاتی که برای  پاسخگویی به ملت درباره شیوع ویروس کرونا برگزار شده بود، عنوان کرد.

دو موسسه تحقیقاتی اخیراً مطالعه‌ای را به طور خاص در مورد این نوع ویروس انجام داده‌اند: انستیتوی علوم حیوانات آزمایشگاهی و انستیتوی ویروس شناسی انسانی در دانشگاه سان یات سن؛ با مقایسه جهش ویروس که از ژانویه سال ۲۰۲۰ در چین بوجود آمده و با جهش مشخص شده در انگلیس، محققان دریافتند واکسن توسعه داده چین هم‌چنان اثربخشی لازم در برابر ویروس کرونا را دارد.

به گفته این مقام مسئول، «حداقل در حال حاضر، جهش بر اثر واکسن تأثیری ندارد. این کاملاً واضح است».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول