اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بازدید نماینده ولی‌فقیه از فولاد هرمزگان/ صنایع به مهار فقر در استان کمک کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های استان برای تبدیل شدن به قطب فولاد کشور بسیار بالا است، گفت: صنایع مستقر در استان با توجه به وضعیت نامطلوب فقر در هرمزگان، سیاست‌های کاهش فقر را دنبال کنند.

بازدید نماینده ولی‌فقیه از فولاد هرمزگان/ صنایع به مهار فقر در استان کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام محمد عبادی‌زاده در بازدید از مجتمع فولاد هرمزگان، اظهارکرد: بیش از 80 درصد شهرهای توسعه یافته در کنار سواحل قرار دارند، ظرفیت آب و سواحل ظرفیت بسیار ارزشمندی است که در بخش‌های مختلف می‌تواند زمینه‌های پیشرفت و آبادانی کشور را فراهم کند.

وی افزود: خوشبختانه استان هرمزگان با 1200 کیلومتر ساحل به جز جزایر، ظرفیت بسیار بالایی را دارد اما متاسفانه یک نگاه خوبی در بخش سیاست‌های کلان وجود ندارد و شاهد هستیم سیاست گریز و فرار از سواحل در دستور کار سیاستمداران قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب به توسعه سواحل مکران به این دلیل است که ایشان می‌خواهند مسیر اشتباهی که در گذشته تاریخ ما اتفاق افتاده تصحیح شود.

وی بیان کرد: کشورهای استعمارگر در گذشته هم خواهان این بودند که نگاه به سواحل در کشور وجود نداشته باشد چون می‌دانستند که اگر این نگاه ایجاد شود به روند رشد و بالندگی کشور کمک خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: تسهیل صادرات، استفاده از ظرفیت‌ها، دسترسی به راه‌های بین‌المللی از طریق آب‌های آزاد و بین‌المللی در صادرات و واردات می‌توانست موثر باشد، به همین دلیل استعمارگران دلیل موافق این عملکرد در کشور نبودند.

 

دکتر عبادی زاده با بیان اینکه در گسترش صنایع سنگین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اهمیت دارد، گفت: در بخش تولید که مهمترین رکن کشور است و توزیع برای ارتقا و توسعه کشور طبق تجارب کشورهای توسعه یافته در بخش اقتصادی باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

وی گفت: تکیه بر بخش خصوصی استفاده از ظرفیت آن سالم‌ترین نوع سرمایه‌گذاری و تولید در عرصه اقتصادی است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان عنوان کرد: بخش خصوصی خودشان ضامن سلامتی کادرشان هستند اما در بخش دولتی ما شاهد فساد و رانت هستیم. 

حجت الاسلام والمسلمین دکترعبادی زاده افزود: در دو دهه‌ اخیر پس از انقلاب اکثر مسئولان ما درسیاست‌گذاری‌هایشان مسئله بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خصوصی و کوچک کردن بخش دولتی، شعارهای زیادی دادند که متاسفانه عملی نشده است.

 وی با بیان اینکه اراده لازم در میان مسئولان ما در این زمینه کم است، گفت: هر زمان گزارشی از مجموعه صنایع و حضور بخش خصوصی مشاهده کنم امیدواری‌ام نسبت به آن  صنعت بیشتر می‌شود اما هر جایی که در دست دولت است مشکلاتش به مراتب بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: ظرفیت‌های هرمزگان حاکی از آن است که هرمزگان باید در آینده تبدیل به قطب فولاد کشور شود.

دکتر عبادی زاده افزود: به جز فولاد هرمزگان سرمایه‌گذاری‌های دیگری نیز در بخش صنعت در هرمزگان درحال انجام است که از جمله آن‌ها فولاد کاوه و مجموعه‌های دیگر است که رقابت جدی در عرصه‌های تولید و اشتغال زایی ایجاد خواهد شد.

وی عنوان کرد: همیشه در طول تاریخ مجموعه مناطقی که فعالیت‌های اقتصادی انجام شود، این فعالیت‌ها به منافع مردم گره خورده و این دو محور باید باهم داد و ستد و ارتباط داشته باشند، زیرا مردم هر منطقه می‌توانند هم عامل توسعه و هم مانع توسعه شوند‌.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد: در فلسفه توسعه همیشه آبادانی هر منطقه به دست کسانی بوده که از بیرون مهاجرت کرده‌اند، اما معمولا کسانی که در آن منطقه حضور دارند این تفکر را دارند که این مهاجرین برای آن‌ها مشکل ایجاد می‌کنند ولی اگر احساس کنند این صنعتی که مهاجرین آورده‌اند و آبادانی را به همراه دارند خود آن‌ها حامی می‌شوند‌.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده با اشاره به مشکلات معیشتی مردم هرمزگان بیان کرد: استان هرمزگان به لحاظ ضریب فقر جزء چهار استان با بالاترین و بدترین وضعیت است، وضعیت معیشتی و نرخ تورم، مسکن مردم هرمزگان در وضعیت نامطلوبی است.

وی عنوان کرد: هرمقداری که فعالیت‌های اقتصادی و فعالان به بهبود این وضعیت کمک کنند، این باعث امیدبخشی مردم به آن صنعت می‌شود و به این مسئله پی خواهند برد که حضور صنعت تنها به معنای گرانی آن شهر و ایجاد خطرات سلامتی نیست بلکه توسعه و اشتغال را ایجاد می‌کند و مردم هم می‌توانند از آن صنعت بهره ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: در بحث کرونا، فولاد هرمزگان کمک‌های ارزشمندی کرد و امیدواریم در مباحث اجتماعی نیز صنعت فولاد حضور پیدا کند و این امیدواری را مردم در سفره‌های خود ببیند.

دکترعبادی زاده افزود: طبق آمار رسمی استان هرمزگان به لحاظ سطح بیکاری چهارمین استان است، این درحالی است که استان هرمزگان به لحاظ برخورداری از صنعت جزء چند استان برتر کشور است، به هر میزانی که صنعت به رفع معضل بیکاری کمک کند تعامل دو سویه صنعت و مردم، مردم را امیدوارتر خواهد کرد.

وی در ادامه بیان کرد: هرمقداری که مردم احساس کنند که یک صنعت و فعالیت اقتصادی در استان منافعش در بحث بالابردن سطح دانش، ایجاد اشتغال، مسئولیت‌های اجتماعی و رشد فکری و علمی جوانان تاثیر گذار است، خود مردم حامی و پشتیبان خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه اگر در حوزه صنعت حمایت نکنیم ملت و خداوند از ما گذشت نخواهند کرد، خاطرنشان کرد:جزء تکالیف خود می‌دانم که هرنوع حمایتی در حوزه فعالیت‌های تولید، اقتصاد و فعالیت‌‌هایی که بتواند مولد باشد و چرخه اقتصاد را سریعتر بچرخاند و شتاب را بیشتر کند، حامی و پشتیبان هستم‌.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول