اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار سازمان جهانی بهداشت: دومین سال همه گیری کرونا می‌تواند دشوار‌تر باشد

مقام‌های ارشد سازمان جهانی بهداشت هشدار دادندکه با توجه به نحوه انتشار ویروس کرونا، ممکن است سال دوم همه گیری این بیماری نسبت به سال اول به ویژه در نیمکره شمالی شدیدتر باشد.

هشدار سازمان جهانی بهداشت: دومین سال همه گیری  کرونا می‌تواند دشوار‌تر باشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه شب به وقت تهران هشدار داد که با توجه به نحوه انتشار ویروس کرونا، ممکن است سال دوم همه گیری این بیماری نسبت به سال اول به ویژه  در نیمکره شمالی شدیدتر باشد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «مایک رایان» مقام عالی رتبه سازمان جهانی بهداشت جهانی گفت: «ما در حال ورود به سال دوم این بیماری هستیم  و حتی ممکن است با توجه به نحوه انتقال این بیماری و برخی مواردی دیگر وضعیت سخت‌تر شود.»

بر اساس این گزارش، از ابتدای شیوع این بیماری شمار مرگ و میر در جهان به 2 میلیون نفر نزدیک شده  و 91.5 میلیون نفر نیز به این بیماری مبتلا شده اند. سازمان جهانی بهداشت در آخرین به روزرسانی خود پس از دو هفته آمار ابتلای کمتر، در روزهای گذشته حدود پنج میلیون مورد ابتلای جدید به کرونا گزارش  کرد.  

این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت در ادامه گفت: «به یقین در نیمکره شمالی، به ویژه در اروپا و آمریکای شمالی شاهد سردی هوا و رفتن افراد به مکان‌های سرپوشیده، افزایش تعاملات اجتماعی و ترکیبی از عوامل دیگر هستیم که باعث انتقال بیشتر کرونا در بسیاری از کشورها شده است.»

«ماریا وان کرکوف» مقام دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز هشدار داد: «پس از تعطیلات کریمس، در برخی از کشورها وضعیت نسبت به قبل بسیار وخیم‌تر خواهد شد.»

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت رکورد جدید مرگ دست‌کم چهار هزار و ۶۰۰ مورد جدید، شمار قربانیان کرونا در آمریکا از مرز ۳۸۰ هزار نفر عبور کرد.این آمار نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۲۲۲ هزار و ۶۸۷ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده  به ۲۲ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۷۱ نفر رسید. (جزئیات بیشتر)

«ینس اشپان»، وزیر بهداشت آلمان نیز چهار‌شنبه در سخنانی با نمایندگان مجلس این کشور در خصوص وضعیت مبتلایان و تلفات کرونایی کشورش هشدار داد و گفت محدودیت‌های کرونایی باید تمدید شوند. اشپان در سخنان خود در پارلمان آلمان (بوندستاگ) گفت که کشورش در حال پشت سر گذاشتن یکی از سخت‌ترین شرایط کرونایی است.

وی گفت: «تعداد مبتلایان و تلفات کرونا همچنان بالا هستند و ما باید آنان را کاهش دهیم.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول