اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

صید ماهی در دریای مازندران به بیش از 1000 تن رسید

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران گفت: صید ماهی در دریای مازندران به یک‌هزار و 22 تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31درصد کاهش یافت.

صید ماهی در دریای مازندران به بیش از 1000 تن رسید

قاسم کریم‌زاده امروز درباره آخرین وضعیت صید ماهی‌های استخوانی در دریای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از آغاز فصل صید تا ۲۰ دی ماه امسال صید ماهی در دریای مازندران به یک‌هزار و ۲۲ تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱درصد کاهش یافت.

وی افزود: ارزش اقتصادی این میزان ماهی صید شده در دریای مازندران ۶۱ میلیارد تومان بوده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران با بیان اینکه سرانه صید هر تعاونی ۱۹.۵ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: ترکیب گونه‌ای صید هم شامل۴۵ درصد ماهی سفید، ۳۰ درصد کپور و ۲۵ درصد ماهی کفال بوده است.

کریم‌زاده در ارتباط با دلیل کاهش صید ماهی، بیان کرد: دلیل کاهش نامساعد بودن شرایط آب و هوایی بوده که موجب شد تعداد مراحل پره‌کشی ۱۴ درصد کاهش یاید و همچنین کاهش دمای آب منجر به این شده که ماهی در اعماق قرار بگیرد آلات و ادوات صیادان برای صید ماهی پاسخگو نبوده است.

وی درباره میانگین قیمت ماهی در بازار، یادآور شد: قیمت ماهی در بازار به عرضه و تقاضا بستگی دارد و درحال حاضر نیز متوسط قیمت ماهی در بازار حدود ۷۰ هزار تومان است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران به وجود ۵۴ شرکت تعاونی پره در استان از رامسر تا میانکاله اشاره کرد و گفت: دو درصد از تعاونی‌های پره ما امسال به دریا نرفتند؛ به این دلیل اینکه نقدینگی کافی برای خرید آلات و ادوات صیادی در اختیار نداشتند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول