اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

حقیقت‌پور: نامزدی لاریجانی‌ مشروط به حمایت گروه خاصی نیست/ چه تضمینی هست که چوب لای چرخ ایشان نگذارند؟

نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه آقای لاریجانی حضورشان در انتخابات را مشروط به حمایت برخی گروه‌های سیاسی نکرده‌اند، گفت: معتقدم تمامی مراجع در جمهوری اسلامی ایران و تمامی مراجع شیعی جهان اسلام از ایشان حمایت خواهند کرد.

حقیقت‌پور: نامزدی لاریجانی‌ مشروط به حمایت گروه خاصی نیست/ چه تضمینی هست که چوب لای چرخ ایشان نگذارند؟

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، یکی از معادلات نامعلوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، نامزدی علی لاریجانی است. این نامعلومی البته به این معنا نیست که از وضعیت لاریجانی به اَتَم معنا بی خبر باشیم. بنابر اخبار منتشره، ما می‌دانیم که علی لاریجانی هم اکنون دیدارهایی با برخی چهره های سیاسی برای تصمیم گیری درباره آینده سیاسی اش دارد. این را هم می‌دانیم که رئیس پیشین مجلس، روی حمایت برخی طیف های سیاسی بیشتر از بقیه حساب باز کرده است. با توجه به جنس بازیگری لاریجانی در بیش از یک دهه گذشته، این احتمال می‌رود که در صورت نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری، طیف اصولگرایان سنتی، اصلاح طلبان و نیروهای میانه، مشخصا حزب اعتدال و توسعه بخواهند از او حمایت کنند. با وجود این، علی لاریجانی هنوز برای حضورش در انتخابات آینده، موضع رسمی و حتمی نگرفته و همه چیز را به آینده موکول کرده است.

در همین رابطه روزنامه صبح نو گفت‌وگویی با منصور حقیقت‌پور، نماینده پیشین مجلس و چهره نزدیک به علی لاریجانی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

لاریجانی نمی‌آید مگر این‌که...

- طبق اطلاعی که ما داریم و طبق صحبت‌هایی که می‌کنیم، آقای لاریجانی هیچ قصدی برای حضور در ریاست جمهوری‌۱۴۰۰ ندارند.

- ایشان در حال حاضر و در شرایط موجود، به‌طور قاطع اعلام کرده که نمی‌آیند مگر اینکه شرایط خاص جداگانه‌ای پیش بیاید. 

ترتیبات موجود بر فضای انتخابات مساعد حضور لاریجانی نیست

- ایشان در وضع موجود احساس می‌کنند که اگر حضور نداشته باشند، راحت‌تر هستند. البته آقای لاریجانی دنبال راحتی نیست و از زیر بار مسوولیت، به هیچ‌وجه‌من‌الوجوه قصد فرار کردن ندارند اما ایشان، ترتیبات موجود بر فضای انتخابات را مساعد برای حضور خود نمی‌بینند.

- منظورم، اول، عدم حاکمیت اخلاق بر فضای انتخابات و دوم، فقدان تقوای سیاسی در ارزیابی‌ها و گفتمان‌ها و سوم، عدم رعایت رفتارهای دموکراتیک است.

چه تضمینی هست که چوب لای چرخ لاریجانی نگذارند؟

- شما اگر تقوا نداشته باشید، فقط می‌خواهید رقیب خود را بی‌اعتبار و سکه یک پول کنید. چه کسی حاضر است خود را در معرکه آماج بی‌تقوایی‌ها و تحلیل‌های غلط و دروغین قرار بدهد؟

- از طرف دیگر، اگر ایشان رأی آورد، آیا تضمینی می‌دهید که چوب لای چرخش نگذارند و بگذارند کار کند؟

- جمع‌بندی آقای لاریجانی برای انتخابات مجلس هم این بود که نیاید و الان شما می‌بینید که عدم حضور ایشان در مجلس، کاملا  مشهود است. 

- مجموعه توانمندی‌ها، تجارب و داشته‌های ایشان می‌تواند در مقطع فعلی به شدت به نفع جمهوری اسلامی ایران باشد اما آقای دکتر لاریجانی تصمیم گرفته‌اند حضور پیدا نکنند.

نامزدی لاریجانی‌ مشروط به حمایت گروه خاصی نیست

- اینکه بسیاری از شخصیت‌ها از جمله قریب هزار نفر از نمایندگان ادوار مجلس می‌آیند و با آقای لاریجانی پیرامون موضوعات مختلف صحبت و نقطه نظرات خود را مطرح می‌کنند، صحیح است اما اینکه این دیدارها آیا مضمون انتخاباتی دارد یا نه، من اطلاعی ندارم.

- آقای لاریجانی حضورشان در انتخابات را مشروط به حمایت برخی گروه‌های سیاسی نکرده‌اند اما ارزیابی ما این است که ایشان از سبد اصلاح‌طلبان، اصول‌گرایان و مستقلان، دارای رأی است که این امتیاز بزرگی است که نشان می‌دهد آقای لاریجانی فردی فراجناحی است.

تمامی مراجع از ایشان حمایت خواهند کرد

- من معتقدم که تمامی مراجع در جمهوری اسلامی ایران و تمامی مراجع شیعی جهان اسلام از ایشان حمایت خواهند کرد. کسی واجد چنین حمایتی نیست.

- منظور من از این جمله که ما از اصلاح‌طلبان انتظار حمایت از آقای لاریجانی را نداریم برخی افرادی بودند که سطوحی از اصلاح‌طلبی نیستند و مدام می‌گویند که ما معلوم نیست به آقای لاریجانی رأی بدهیم یا ندهیم؛ من جواب این گروه را دادم وگرنه آقای لاریجانی چهره‌ای انقلابی و فوق جناح‌بندی‌های سیاسی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول