اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بروز آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در خراسان‌جنوبی | واکسیناسیون گسترده مرغداری‌ها علیه آنفلوانزا

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی از تأمین یک و نیم میلیون دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد برای استان خبر داد و گفت: علاوه بر پولت‌های تخمگذار، مرغ‌های تخمگذار تا سن ۷۶ هفته هم می‌توانند واکسینه شوند.

بروز آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در خراسان‌جنوبی | واکسیناسیون گسترده مرغداری‌ها علیه آنفلوانزا

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قاسم عجم ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به بروز آنفلوانزای فوق حاد در خراسان‌جنوبی، واکسن این بیماری به تعداد کافی تأمین شده و به متقاضیان تحویل می‌شود.

وی از تأمین یک و نیم میلیون دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد برای استان خبر داد و گفت: علاوه بر پولت‌های تخمگذار، مرغ‌های تخمگذار تا سن ۷۶ هفته هم می‌توانند واکسینه شوند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با توجه به بروز سه کانون، سیزدهمین استان مشمول برنامه واکسیناسیون آنفلوانزای فوق حاد تشخیص داده شده که باید تمام پولت‌های تولیدی استان باید اجباراً واکسینه شوند.

عجم تأکید کرد: این واکسن باید در دو نوبت به فاصله سه تا چهار هفته تزریق شود تا ایمنی کافی تا ۷۰ هفتگی ایجاد کند.

وی عنوان داشت: مرغداران تخم‌گذار به‌خصوص در شهرستان‌های بیرجند و خوسف برای پیشگیری از تلفات می‌توانند متقاضی واکسن شوند و برای این کار باید با شبکه دامپزشکی شهرستان تماس بگیرند.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول