اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

نوبخت: مرحوم هاشمی برای ۱۴۰۰ برنامه‌ فقرزدایی طراحی کرده بود

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه مرحوم هاشمی برای ۱۴۰۰ برنامه‌ فقرزدایی طراحی کرده بود، گفت: بهترین عدالت اجتماعی در دولت سازندگی بود.

نوبخت: مرحوم هاشمی برای ۱۴۰۰ برنامه‌ فقرزدایی طراحی کرده بود

به‌ گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در بزرگداشت چهارمین سالگرد درگذشت مرحوم هاشمی رفسنجانی که عصر امروز(پنجشنبه) در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: از منظر کسی که مسئولیت توسعه و رصد این مقوله را در کشور بر عهده دارد عرض میکنم همه تلاش ما از نگارش ۶ برنامه‌ای که برای توسعه کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشتیم این بود که به رشد مثبت اقتصادی نزدیک ۸ درصد برسیم. 

وی افزود: در ۱۰ ساله اول پس از پیروزی انقلاب رشد اقتصادی ما منفی ۳.۳ درصد و رشد سرمایه گذاری نیز منفی ۶.۹ بود. 

نوبخت ادامه داد: اما با این حال به همه کسانی که دغدغه توسعه کشور را دارند از دید تخصصی خود عرض می‌کنم که به جز دولت سازندگی هیچ یک از دولت ها نتوانستند برای یک دوره طولانی ۵ ساله رشد ۷.۹ درصدی را در تاریخ ایران ثبت کند. در دوران سازندگی رشد اقتصادی بی سابقه‌ای برای کشور ایجاد شد به طوری که رشد سرمایه گذاری بالای ۷ درصد را داشتیم و تنها دوره‌ای بود که تراز اقتصادی‌ ایران از منفی به مثبت رسید.

وی با بیان اینکه اساسا دو شاخص ضریب جینی و نسبت هزینه دهک‌های پردرآمد و کم درآمد برای ارزیابی برابری و عدالت وجود دارد، گفت: بنده به عنوان مسئول سازمان برنامه و بودجه کشور عرض می‌کنم که بهترین اعداد و ارقام در ضریب جینی و عدالت اجتماعی که نسبت مصرف هست در دوره دولت سازندگی و ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شکل گرفت. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ضمن اینکه ایشان مقوله توسعه کشور را پیگیری کردند برای کسانی که دغدغه عدالت را در کشور داشتند و تصور می‌کردند که ما در آن دوران از عدالت فاصله گرفتیم با سند و مدرک عرض میکنم که هاشمی توانست با مدیریت شایسته خودش پس از آن دوران مبارزه با استکبار و سابقه روشن در دوران دفاع مقدس توانست زمانی که مدیریت کشور بر دوش او بود به عنوان شخصیت ممتاز توانمندی روحانیت را در مدیریت کشور نشان دهد‌.

نوبخت با بیان اینکه ایشان از همان زمان برای فردایی که سال ۱۴۰۰ خواهد بود برنامه بلند مدت فقر زدایی طراحی کرده بودند،تصریح کرد: الان یکی از آن برنامه های متقن وقابل دفاع در عرصه برنامه‌ریزی در سازمان برنامه و بودجه مطرح است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول