اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تحکیم همکاری‌ با اتحادیه اروپا محور رایزنی مقامات ازبکستان و اروپا

سفیر ازبکستان در لتونی و معاون رئیس کل پارلمان اروپا در نشستی ویدئویی تحکیم همکاری‌های متقابل با اتحادیه اروپا و کسب مقام کشور ذینفع در سیستم عمومی ترجیحات (GSP+) را بررسی کردند.

تحکیم همکاری‌ با اتحادیه اروپا محور رایزنی مقامات ازبکستان و اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «قدمبای سلطان‌اف» سفیر ازبکستان در لتونی و «هیدی هاوتالا» معاون رئیس کل پارلمان اروپا در نشست ویدئویی تحکیم همکاری‌های متقابل با اتحادیه اروپا و کسب مقام کشور ذینفع در سیستم عمومی ترجیحات (GSP+) را بررسی کردند.

سفیر ازبکستان در لتونی گزارشی از اصلاحات گسترده در دست انجام تحت ریاست «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور این کشور، تکمیل سیستم قضایی- حقوقی، تامین حقوق و آزادی بشر، ریشه کنی کار اجباری کودکان و حذف ازبکستان از فهرست کشورهای ناقض آزادی مذهبی در اختیار نماینده اروپا از فنلاند ارائه کرد.

سفیر ازبکستان همچنین بر مفاد کلیدی پیام رئیس جمهور ازبکستان به مجلس عالی که در آن بر اولویت همکاری‌های متقابل با اتحادیه اروپا و دریافت مقام کشور ذینفع در سیستم عمومی ترجیحات (GSP+) تاکید کرد.

هاوتالا نیز اظهار داشت: هلسینکی و بروکسل تحولات ازبکستان و پیشرفت در تامین حقوق و آزادی شهروندان را دنبال و از تلاش‌های تاشکند برای گسترش همکاری‌های همه جانبه با اتحادیه اروپا از طریق کسب مقام کشور ذینفع در سیستم عمومی ترجیحات (GSP+) استقبال می‌کنند.  

لتونی استقلال ازبکستان ‌را در تاریخ 22 اکتبر سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 3 نوامبر سال 1993 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول