اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کمترین مطالبات و معوقات کارگران در هرمزگان

مشاور و نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در استان هرمزگان با اقدمات خوب صورت گرفته در جهت رفع موانع تولید و پیگیری مسائل، کارگران کمترین مطالبات و معوقات را دارند.

کمترین مطالبات و معوقات کارگران در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کریم یاوری در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هرمزگان با بیان اینکه حوزه فعالیت این وزارت گسترده است و خدمات متنوع و زیادی را به جامعه هدف ارائه می‌دهد، افزود: باید به جامعه هدف بویژه سالمندان، زنان سرپرست خانوار و معلولان نهایت توجه و اهتمام را داشت.

وی هدف از سفرهای استانی را بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی ذکر کرد و گفت: با توجه به شرایط تحریم و کرونا، مشکلات واحدها باید در کمیسیون‌های کارگری و کارگروه رفع موانع تولید، بررسی و برطرف شود.

نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در استان هرمزگان با اقدمات خوب صورت گرفته در جهت رفع موانع تولید و پیگیری مسائل، کارگران کمترین مطالبات و معوقات را  دارند. اما کارگران برخی پیمانکاری ها و پروژه ها و شهرداری ها، دارای مطالبات معوق هستند که باید با تشکیل جلسات مشترک کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون‌های کارگری به این موضوع رسیدگی و بخشی از مطالبات در این جلسات پیگیری شود.

در ادامه این نشست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: 4 هزار و 865 بنگاه اقتصادی با 14 هزار و 293 کارگر تعدیل شده از اسفند سال گذشته تا پایان 9 ماهه امسال از شیوع کرونا آسیب دیدند که با حمایت از این بنگاه‌ها، بیش از 9 هزار و 700 نفر در پاییز امسال بازگشت به کار شدند.

هادی ابراهیمی افزود: از مجموع 14 هزار و 865 بنگاه آسیب‌دیده از کرونا 74 درصد مربوط به بخش خدمات با 80 درصد کارگران، بخش صنعت 21 درصد بنگاه‌ها و 17 درصد کارگران و بخش کشاورزی 5 درصد بنگاه و 3 درصد کارگران را شامل می‌شود.

وی اظهارداشت: 2هزار و 648 بنگاه از تسهیلات کرونا استفاده کردند که این امر منجر به بازگشت تعداد زیادی از نیروی کار شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در ادامه گفت: به استناد مصوبه ستاد مرکزی مقابله با بیمه بیکاری به تمامی شاغلین رسته های 14 گانه آسیب دیده از ویروس کرونا از اسفند سال گذشته تا پایان اردیبهشت سالجاری مقرری بیمه بیکاری تعلق گرفت که در این راستا از 14 هزار و 293 نفر  ثبت نام شده برای بیمه بیکاری، 11 هزار نفر  80 درصد مشمول و بیمه بیکاری پرداخت شد.

ابراهیمی اضافه کرد: علل عمده عدم پرداخت به 20 درصد باقیمانده، عدم ارسال لیست بیمه از سوی کارفرما تا قبل از اسفند 98 و پرداخت بیمه در ماه‌های مشمول از سوی کارفرما و عدم وجود بودجه لازم خزانه از سوی سازمان برنامه و بودجه بوده است که مقام عالی وزارت خواستار تسریع  در پرداخت از سوی سازمان برنامه و بودجه شده است.

قابل ذکر است در حال حاضر 2 هزار و 613 نفر در استان هرمزگان مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند.

در این نشست، مدیران عضو دستگاه‌های زیرمجموعه ضمن ارائه گزارش عملکرد، مسائل و مشکلات مربوط به دستگاه خود را مطرح و پیشنهاداتی ارائه شد.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول