اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

مسیر حرکت دانشجویان مکتب شهید سلیمانی باشد

رئیس دانشگاه آزاد استان تهران با بیان اینکه تفکر، مکتب و راه حاج قاسم سلیمانی باید مسیر حرکت دانشجویان باشد، گفت: امروز مردم از سفره ای که شهدا جان خود را فدا کردند استفاده می کنند.

مسیر حرکت دانشجویان مکتب شهید سلیمانی باشد

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، سیدمحمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد استان تهران صبح امروز در مراسم "یادواره مرد میدان" که به مناسبت اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مجتمع دانشگاهی ولایت دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز برگزار شد، گفت: تاریخ هویت ساز است و گذر زمان است که هویت را می سازد. در این بستر است که ما خود را مسلمان و ایرانی می خوانیم. مقام معظم رهبری می فرمایند: مجموعه رفتارهای یک ملت انقلابی و مومن است که جز فرهنگ ما محسوب می شود.

وی افزود: امام نقش باز گرداندن هویت مسلمانان را بر عهده گرفت و حاج قاسم سلیمانی به عنوان یار امام، هویت جامعه ما را ترمیم کرد. امروز اگر ما از تولید ۴۸۵ هزار مقاله به چند میلیون رسیده ایم یا در حوزه های مختلف صاحب جایگاه هستیم مربوط به تغییر هویت است.

آقامیری تصریح کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه های ما جز دانشمندان برتر و شناخته شده در دنیا هستند. از طرفی اگر امروز  نزدیک به ۲۵ المپیاد در سطح دانش آموزی برگزار می شود و نزدیک به ۷۰ درصد نفرات برتر در المپیادهای جهان مربوط به کشور ایران است که همه اینها به هویت ما بر می گردد.

وی ادامه داد: در طول تاریخ جوانان ما نشان دادند برای اقتدار اسلام نیاز باشد در سوریه و عراق هم با داعش مبارزه می کنند. در واقع جوانان ما و حاج قاسم سلیمانی ها شهید شدند تا ما در آرامش زندگی کنیم. قهرمان کسی بود که بدون هیچ گونه چشم داشتی شهید شد تا آرامش را به مردم بدهد. 

آقامیری اضافه کرد: آیا  بعد از شهادت امام حسین (ع) حادثه کربلا تمام شد؟ به نظر من بعد از شهادت امام حسین (ع) ابعاد مختلف حادثه کربلا نمایان شد و نقش حضرت زینب باعث ماندگاری این حادثه شد. درباره همه شهدا همینطور است.

وی ادامه داد: مجتمع دانشگاهی سرباز ولایت واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد به نام  مجتمع دانشگاهی حاج قاسم سلیمانی تغییر نام داده است.

* مکتب حاج قاسم سلیمانی باید در دانشگاه ها تدریس شود

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد استان تهران هم در این مراسم با بیان اینکه ایران مدیون خدمات شهدای مدافع حرم و هسته ای است،  گفت: مسیر راه حاج قاسم سلیمانی باید در دانشگاه ها تدریس شود.

وی افزود: زمانی تولد دوباره ما صورت می گیرد که به خدا نزدیک می شویم و تا زمانی که تولد دوباره صورت نگیرد به مقام شهادت نمی رسد.کسانی بودند که مانند حر درسپاه امام حسین(ع) شهید شدند به قول حاج قاسم سلیمانی تا شهید نباشید شهید نمی شوید یعنی هوای نفسانی دور باشید و در چهره شهدا مقام شهادت دیده می شود.

وی افزود: همانگونه که ۲۲ بهمن هر سال با شکوه برگزار می کنیم باید سالگرد شهدای مدافع حرم و حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده را که به عنوان تاریخ انقلاب محسوب می شود با شکوه برگزار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول