اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

بستری 2140 بیمار کرونایی در استان تهران/ تصمیم گیری برای فعالیت تالارها و مراکز فرهنگی با توجه به شیوه نامه های جدید

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از بستری 2140 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان تهران خبر دادو گفت:‌ قرار است در خصوص طراحی و باز آرایی نوین پروتکل‌های بهداشتی برخی صنوف مانند تالارها و مراکز فرهنگی تصمیم گیری شود.

بستری 2140 بیمار کرونایی در استان تهران/ تصمیم گیری برای فعالیت تالارها و مراکز فرهنگی با توجه به شیوه نامه های جدید

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا زالی،رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت بیماران کرونایی در  این استان، بیان داشت: حدود 235 بیمار جدید کرونایی در 24 ساعت گذشته بستری شدند.

وی ادامه داد: 90 بیمار از این تعداد بیمار بستری شده در بخش مراقبت ویژه هستند و در مجموع، بیماران کرونایی بستری شده در استان تهران 2140 بیمار است که 850 بیمار از این تعداد در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به ترخیص 138 بیمار کرونایی از بیمارستانها در 24 ساعته گذشته، افزود: بسیاری از اصناف هستند که در این دوران بشدت آسیب پذیر شدند.

زالی یادآور شد: برخی از اصناف از اول شیوع کرونا تعطیل بودند مانند تالارهای پذیرایی، فعالیت فرهنگی مثل سینما، تئاتر؛ اینها آسیب مزمن تری نسبت به بقیه دیدند.

وی ابراز داشت:‌به خاطر برخی مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا لاجرم امکان باز گشایی در مناطق نارنجی و زرد برای اینها محقق نبوده است. اولین موضوعی که باید به نظر مورد تاکید قرار گیرد، افزایش بستر حمایتی از این مشاغل است که در اولویت آسیب دیدگی بودند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اضافه کرد: این تسهیلات یا در قالب تسهیلات زود بازده یا کم بهره  باشد.

زالی تصریح کرد: موضوع در رابطه با مشاغل با توجه به شکل گیری کمیته مشترک بین وزارت بهداشت و کشور در دستور کار مشترک قرار گرفته و قرار است در خصوص این نوع مشاغل تصمیماتی در باره بحث طراحی و باز آرایی نوین پروتکل‌های بهداشتی برای اینها تصمیم گیری شود.

وی افزود: آنچه در خصوص تعطیلی بوستانها و پارکها پیشنهاد وزارت ورزش بود؛ با توجه به افزایش آلاینده‌های هوا و افزایش آلاینده‌ها در سطح شهر ، مستحضرید در زمان اینورژن هوا انجام هرگونه فعالیت ورزشی موجب بار تنفسی می‌شود و می‌تواند هم برای گروه‌های پرخطر و هم گروه‌های حساس خطر آفرین باشد. 

اظهار داشت:‌بنابراین چون پارکها به شکلی است که انجام فعالیت‌های ورزشی صبحگاهی یا در سایر اوقات انجام می‌شود؛ پیشنهاد مشخص این است که در مقطع فعلی که ممکن است پارکها محل افزایش فعالیت ورزشی باشند؛ در این زمان  پرمخاطر تلقی می‌شود؛ بنابراین این تعطیلی را از این منظر اعلام کردند.

ابراز داشت: در رابطه با کرونا دستورالعمل کلی برای بوستانها و پارکها وجود دارد؛ در شرایط فعلی و آلودگی هوا هرگونه فعالیت ورزشی می‌تواند پر مخاطره و خطر آفرین باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول