اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۴۰ درصد سد اکباتان پر است/ افزایش ۷ درصدی بارندگی در همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از افزایش هفت درصدی بارش در همدان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۴۰ درصد سد اکباتان پر است.

۴۰ درصد سد اکباتان پر است/ افزایش ۷ درصدی بارندگی در همدان

منصور ستوده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه بارندگی سال جاری نسبت به بلندمدت ۱۵۰ میلیمتر بود اظهار کرد: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل میزان بارندگی ۱۳۹ میلیمتر بود که این تغییرات نسبت به سال گذشته هفت درصد و نسبت به بلندمدت ۲۵ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه ورودی آب به سد اکباتان ۱.۰۴ متر مکعب در ثانیه است اضافه کرد: حجم فعلی سد ۱۳.۴ میلیون متر مکعب است که ۴۰ درصد آن پر شده است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه حجم سد آبشینه ۳.۱ میلیون مترمکعب است که ۶۲ درصد آن پر است افزود: سد آبشینه در مواقعی که اکباتان به هر دلیلی دچار مشکل شود، وارد مدار شده و حدود ۴۵ تا ۵۰ روز نیاز آب شرب همدان را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه سد شیرین‌سو حجم ۳ میلیون متر مکعبی دارد و در حال حاضر ۶۸ درصد این سد پر است که بیشتر کاربری گردشگری دارد گفت: در حال حاضر سد کلان ۹۲ درصد آب دارد، این سد دارای ظرفیت ۴۱.۵۸ میلیون مترمکعب آب است.

ستوده اضافه کرد: سد سرابی تویسرکان با حجم آبدهی ۵.۹۸ میلیون متر مکعبی هم اکنون دارای ۶۵ درصد آب است و سد شنجور رزن با حجم ۱.۲ میلیون متر مکعب ۲۳ درصد از آن پر است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول