اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

سکوت کمیسیون ورزشکاران بعد از انتخابات جنجالی؛ خداحافظ رفیق

کمیسیون ورزشکاران بعد از ۵ ماه تشکیل شدن، فقط یک جلسه برگزار کرده است.

سکوت کمیسیون ورزشکاران بعد از انتخابات جنجالی؛ خداحافظ رفیق

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با روی کار آمدن سیدرضا صالحی امیری در کمیته ملی المپیک، کمیسیون‌های مختلف هم فعالیت خود را آغاز کردند اما در این بین کمیسیون ورزشکاران با حاشیه‌های زیادی رو به رو شد. عدم برگزاری جلسه، غیبت اعضا، استعفای دسته‌جمعی و ... همه از مشکلاتی بود که کمیسیون ورزشکاران با آن دست و پنجه نرم می‌کرد.

ریاست این کمیسیون در ابتدا برعهده حمید سوریان بود اما بعد از مدتی و با حاشیه‌هایی که به وجود آمد، بعد از چند جلسه انصرافش را اعلام کرد و آرش میراسماعیلی جایگزین شد. با توجه به اختلافات موجود جلسات این کمیسیون به صورت منظم برگزار نشد تا اینکه تصمیم بر این شد فعالیت‌ها مدتی لغو شود تا آیین‌نامه کمیسیون ورزشکاران مورد بازبینی قرار بگیرد.

اوضاع به اندازی بغرنج شد که در نهایت مسئولان کمیته ملی المپیک تصمیم به برگزاری انتخابات مجدد گرفتندY هر چند قبل از شروع انتخابات باز هم حاشیه‌ها دامنگیر کمیسیون ورزشکاران بود.

بالاخره با کش و قوس‌های فراوان و با وجود حاشیه‌های متعدد درون مجمع انتخاباتی، انتخابات ۷ مرداد ماه برای معرفی رئیس و نایب‌رئیس برگزار و هادی ساعی با بیشترین آرا ریاست این کمیسیون را برعهده گرفت. در حالی که در زمان انتخابات همه شعارهایی برای پیگیری مسائل و مشکلات ورزشکاران کشورمان مطرح می‌کردند و دم از حمایت از قهرمانان ملی می‌زدند، بعد از برگزاری انتخابات و با گذشت بیش از ۵ ماه، هیچ برنامه و اتفاق ویژه‌ای را از کمیسیون ورزشکاران شاهد نبودیم.

این کمیسیون بعد از برگزاری یک نشست برای گرفتن حکم که در آن ورزشکارانی چون بهداد سلیمی، زهرا نعمتی و برخی دیگر غایب بودند، هیج نشست دیگری را برگزار نکرده است. در آن جلسه در خصوص بیمه ورزشکاران، مشکلات ورزشکاران و المپین‌ها به خصوص در بحران کرونا صحبت‌هایی مطرح و به همان جلسه ختم شد. بعد از این جلسه به نظر همه اعضای کمیسیون به سراغ کارهای خود رفته و با ورزشکارانی که نماینده آنها در کمیسیون بوده‌اند خداحافظی کرده‌اند.

با توجه به اتفاقات رخ داده سوالاتی در اذهان ایجاد می‌شود که قطعا رئیس کمیسیون ورزشکاران می‌تواند پاسخگوی آن باشد.

بعد از این همه جنجال، چرا کمیسیون ورزشکاران جلسه‌ای برگزار نکرده است؟ این کمیسیون برای ورزشکاران کرونایی چه خدماتی انجام داده است؟ چرا برخلاف سایر کمیسیون‌ها که جلسات آنها گهگاهی برگزار می‌شود، هیچ خبری از کمیسیون ورزشکاران نیست؟ شعارهای داده شده برای حمایت از ورزشکاران کشور چقدر به عمل رسید؟
کمیسیون ورزشکاران یکی از کمیسیون‌هایی است که کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و کشورهای مختلف به آن اهمیت زیادی می‌دهند این در حالی است که از زمان شکل‌گیری این کمیسیون در ایران تاکنون هیچ اتفاق خاصی رخ نداده تا فعال بودن آن بررسی شود. 
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول